Extra föreningsstämma i Kalmar FF

Extra föreningsstämma i Kalmar FF / Uppdateringar / Framställan angående extra föreningsstämma / Kommentarer

Icebreaker

#1 Kampanda

2018-11-23 07:37

Vill rikta ett stort tack till er engagerade medlemmar/supportrar som värnar så mycket för vår förening 


Gäst

#2

2018-11-23 07:47

Strålande skrivet. Det är precis såhär jag också ser på det.
Tack för erat engagemang och röda hjärtan.
Wallraff

#3 Extra föreningsstämma

2018-11-23 08:01

Suverän skrivning och en stor eloge för initiativet till denna absoluta nödvändighet.


Gäst

#4

2018-11-23 08:17

Ser bra ut. Vi bör vara beredda på att hela styrelsen går dock. Min personliga åsikt är att det vore att föredra då de är gemensamt ansvariga för den här soppan.

Jag har också begärt ut de 3 senaste styrelseprotokollen med stöd av kap 2 paragraf 2 i föreningens stadga. Skall bli intressant och se om jag får dem eller ej.

Det är nu det börjar, så låt oss stå rustade tillsammans för vårt älskade Kalmar FF!

Jens-Olafur Edgren 1183.
Albert

#5 Mycket bra

2018-11-23 08:49

Vill tacka för det initiativ och det ansvar ni alla axlar i denna viktiga fråga. En bra och saklig skrivelse där ändå passionen och kärleken till KFF genomsyrar innehållet.

Jag planerar att ta mig ner från Göteborg för att delta på extrastämman.

För KFF och #8


Gäst

#6

2018-11-23 09:06

Bra skrivet och tycker att ni lyfter fram det som bör förändras på ett bra sätt. Jag håller med om att det är bättre att ha tid på sig och vara väl förberedda än att hasta fram en extra föreningsstämma.

Gull-Britt Höglund
Henrik Bruun Williams

#7

2018-11-23 09:30

Jag stöder förslaget till skrivelse och instämmer i att om styrelsen ställer ett ultimatum om att samfällt avgå är detta att beklaga men trots allt bättre än att låta dem alla sitta kvar. Den nuvarande styrelsen måste också tydligt visa medvetenhet om egna misstag, det har ännu inte skett. En presskonferens är det inte för sent för. FF:s medlemmar och framför allt publik har visat ett sagolikt tålamod med de uteblivna resultaten under 2010-talet. I alla andra föreningar hade styrelsen avsatts på löpande band. Ingen invänder heller mot rätten att byta tränare, även om många menar att Henrik Rydström borde ha fått ett år på sig att visa vad han går för. (Återigen: tålamod!) Men sättet på vilket detta tränarbyte har skett måste ta rekord i brist på fingertoppskänsla.