Stoppa nedläggningen av Lärkan och Alnarps förskola

Kontakta namninsamlingens skapare

Vad händer nu?

2021-12-27 21:42:21

Information i ärendet om nedläggningshotade förskolorna i Lomma kommun.

Tusen tack för alla namnunderskrifter och kommentarer. Sedan sist så har Barn & Utbildningsnämnden beslutat sig för att återremittera ärendet om nedläggning av Alnarps förskola och för Lärkans del så verkar det som att nedläggningen är stoppad. Vi vårdnadshavare blev kallade till ett "dialogmöte" som var mer en direkt information om vad som skulle ske men efter detta har vi inte gett upp utan vi har stött och blött frågan och skrivit till våra politiker.

I januari blir vi kallade till ett nytt "dialogmöte" där vi ska få information om vad nämnden tänker besluta.

Vårt budskap är tydligt;

Låt dessa förskolor få vara kvar och dessutom vill vi att Alnarps förskola ska få en officiell utomhusprofil så att närheten till den fantastiska miljön runt om kring ska kunna utnyttjas ännu mer.

Vi hoppas att ni hjälper oss att sprida vårt budskap och att ännu fler skriver under vår namninsamling som vi tänker lämna till nämnden i god tid inför deras arbetsutskottssammanträde den 18/1.

Filip

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.