Riv upp räddningstjänstens nya kollektivavtal

Det är dags för Sveriges heltidsbrandmän att kollektivt ställa sig upp och dra en tydlig linje. Arbetsmarknadens parter har åter igen svikit landets brandmän och tecknat ett avtal som inte överenstämmer med något av våra behov eller önskningar, vi har på ren svenska inte fått ett skit. Vi måste tillsammans kräva att avtalet rivs upp och förhandlas om. För de behöver vi namnunderskrifter, för att de ska vara möjligt måste alla hjälpas åt att sprida budskapet oavsett facklig eller politisk tillhörighet. Konsekvenserna är betydligt större än vad många kanske förstår. Med nuvarande avtal kommer branschen att tappa många av de individer som är ryggraden i svensk räddningstjänst både i egenskap av duktiga yrkesmän men också i egenskap av de som ska vara med och utbilda framtida kollegor. Framtida Kollegor som redan nu är svåra att rekrytera och som med nuvarande avtal och arbetsförutsättningar inte kommer kunna lockas till yrket för att fylla de luckor som skapas av de brandmän som i detta nu ser sig om efter annan sysselsättning. De som får ta konsekvenserna av detta är tredje man.

Skriv på! Medverka till att rädda svensk räddningstjänst som vi känner den för detta är med stor sannolikhet sista chansen.IMG-20210507-WA00061.jpg

Genom att underteckna godkänner jag att Kalle Berglund lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.