Namninsamling mot nedskärningar på Stenhammarskolan i Flen

Svenska

Vi är många som är mycket oroade för konsekvenserna av de besparingar som planeras på Stenhammarskolan i Flen. Klasser kommer att slås ihop samtidigt som det blir färre lärare. Resurspersoner för barn med särskilda behov kan dessutom komma att försvinna. Detta innebär ett starkt hot mot kvalitén på undervisningen.

Att ge våra barn en utbildning av god kvalitet anpassad efter allas olika förmåga, är inte bara en avgörande faktor på individens livsresa, det är också en viktig förutsättning för inflyttning och befolkningsutveckling i kommunen.

Vi vill därför att politikerna ska skjuta till de pengar som behövs för Stenhammarskolan, för att eleverna ska få den undervisning och stöd de har rätt till, och för att kommunen ska kunna få den positiva riktning den behöver.

Af Soomaali

Waxaa jira qaar badan oo naga mid ah oo aad uga walaacsan cawaaqibka ka dhalan kara kaydinta la qorsheeyay ee Stenhammarskolan ee Flen. Fasallada waa la isku dari doonaa, halkaas ay jiri doonto macallimiin yaraan. Waxa kale oo laga yaaba inay meesah ka baxdo dadka u adeega carruurta baahiyaha gaarka ah qaba. Tani waxay ka dhigan tahay khatar xooggan oo ku wajahan tayada waxbaridda.

Siinta caruurteena waxbarasho tayo fiican leh oo ku haboon qof walba awoodiisa kala duwan kaliya maaha arin go'aaminaysa safarka nololeed ee qofka, sidoo kale waa shardi muhiim ah u soo guurista iyo horumarinta bulshada ee degmada.

Sidaa darteed waxaanu doonaynaa in siyaasiyiintu ay ku riixaan lacagta looga baahan yahay dugsiga Stenhammarskolan, si ardaydu u helaan waxbarid iyo taageero ay xaqa u leeyihiin, iyo in degmadu ay awood u yeelato inay hesho jihada wanaagsan ee ay u baahan tahay.

العربية

عربي! هناك الكثير منا الذين يشعرون بالقلق الشديد بشأن عواقب التوفير المخطط له في Stenhammarskolan في فلين. سيتم دمج الفصول، في حين سيكون هناك عدد أقل من المعلمين. قد يختفي أيضًا الأشخاص المساعدين للأطفال ذوي الاحتياجات الخاصة. وهذا يعني تهديدًا قويًا لجودة التدريس. إن منح أطفالنا تعليمًا جيدًا يتكيف مع القدرات المختلفة لكل فرد لا يعد عاملاً حاسمًا في رحلة حياة الفرد فحسب، بل يعد أيضًا شرطًا أساسيًا مهمًا للانتقال إلى البلدية والتنمية السكانية. لذلك نريد من السياسيين أن يدفعوا من أجل الحصول على الأموال اللازمة لـ Stenhammarskolan، ولكي يحصل الطلاب على التعليم والدعم الذي يستحقونه، ولكي تتمكن البلدية من الحصول على الاتجاه الإيجابي الذي تحتاجه.

русский язык

Многие из нас очень обеспокоены последствиями экономии, запланированной
в школе Стенхаммар во Флене. Классы будут объединены, а учителей станет
меньше. Ресурсы для детей с особыми потребностями также могут исчезнуть.
Это означает серьезную угрозу качеству преподавания. Предоставление
нашим детям качественного образования, адаптированного к различным
способностям каждого, является не только решающим фактором на
жизненном пути человека, но и важной предпосылкой для переезда и развития
населения в муниципалитете. Поэтому мы хотим, чтобы политики добивались
получения денег, необходимых для Стенхаммарскулан, чтобы ученики могли
получать обучение и поддержку, на которые они имеют право, а также чтобы
муниципалитет мог получить необходимое позитивное направление.

IMG_20240415_083856.jpg

Föräldrarådet Stenhammarskolan    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Föräldrarådet Stenhammarskolan lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.