Behåll Rally Monte Carl som en del av Värmlands Nation

Inför vårens RMC har sittande kuratel på värmlands diskuterat att ev. ta bort de fördelar som läggarlaget har gällande bokning uthyrningen av Värmlands. De menar att för få värmlänningar åker rallyt och att det mer har blivit ett event för utomstående. Detta skulle innebära att uthyrningen blir precis som för vilket sittningsevent som helst, med en kostnad runt 500 kr för enbart middagen.

Detta skulle innebära att det sannolikt blir ekonomiskt ogenomförbart att lägga ett rally, då det med alla kostnader runt själva rallyt på dagtid skulle bli alldeles för dyrt för en student att åka. Rallyt skulle tvingas söka sig till andra lokaler (dvs. inte förbli ett event via Värmlands nation), och även då sannolikt bli omöjligt att genomföra pga. höga hyreskostnader. Anledningen till att RMC går att genomföra är samarbetet med värmlands nation.

Men RMC är från början ett värmländskt event, inne på det 53 året i rad. Det har tidigare varit ett av de viktigaste evenemangen i kalendariet, och är det eventet som lockar flest alumner. Det är också fortfarande många värmlännigar aktiva i rallyt.

Vi skulle se att man hellre fokuserar på marknadsföringen av rallyt, och behålla det som ett event via Värmlands nation, snarare än att det går i graven pga. att sittande kuratel inte vet vad RMC innebär.

Ett möte mellan läggarlaget och kuratelet kommer äga rum torsdagen 2/2 kl 19. Skriv på namninsamlingen innan dess om du är/har varit medlem i Värmlands, och vill visa ditt engagemang.

Fyll även i din koppling till Värmlands nation, om du så är nuvarande medlem, föredetta medlem, senior, kuratel, ämbetsman etc.