Nominering till Hedersmedlem

Nominering till val av Hedersmedlem

Dennis Brodelis har under sin tid som Ordförande för Vårdvetenskapliga Studenföreningen (VÅVS) givit ny luft under vingarna åt föreningen. Han har på ett föredömligt sätt företrätt och representerat VÅVS i de organ, utskott och mandat som åligger ordförande. Vid Dennis tillträde som ordförande befann sig VÅVS i en organisatorisk kris i och med att ordförandeposten varit vakant under en termin. Trots detta har Dennis stabiliserat situationen inom VÅVS och dessutom ökat föreningens inflytande i såväl Corpus Medicum som Lunds Universitets Studentkårer. Även inom VÅVS har antalet kåraktiva ökat och såväl kunskap som intresse för verksamheten har haft en ökad spridning bland föreningens medlemmar.

Dennis har på ett oklanderligt sätt skött sina förtroendeuppdrag och då framförallt Ordförandeposten. Vad som är anmärkningsvärt är att han inte bara utfört de uppgifter som är ålagda Ordförande utan även lagt ner mer arbete än så.

Samanfattningsvis har alltså Dennis Brodelis:

•          Stabiliserat en orolig situation
  •           Ökat VÅVS inflytande i ett flertal instanser
  •           Ökat medlemsengagemanget
  •           Utfört ett arbete som går utöver Ordförandes vanliga åligganden.

Därför anser vi att Dennis Brodelis bör erhålla ett hedersmedlemskap i Vårdvetenskapliga Studentföreningen. Vidare uppmanar vi också VÅVS Fullmäktige att bifalla denna nominering.

Samuel Jara Josefsson    Kontakta namninsamlingens skapare