LÅT NABAA STANNA!

16 åriga Nabaa studerar på Thoren buisness school och är en underbar människa. Hon har precis blivit utvisad från Sverige och måste tillsammans med sin familj lämna trygga Sverige och flytta tillbaka till Irak, där det pågår farliga krig. Hennes ljusa framtid och hem kommer hon behöva lämna och flytta till en otrygg plats. En plats där trygghet, hemkänsla och framtid inte finns. Under fyra hela år har hon byggt upp en grund för sin utveckling som hon kommer behöva lämna bakom sig.

Nabaa är en smart och duktig elev som pluggar och får bra resultat. Under hennes tid i Sverige har hon lärt sig jätte mycket svenska. Hon är den perfekta vännen som alltid ställer upp och tänker på andra.

Låt Nabaa stanna! Och låt henne få den framtid som hon förtjänar! Skriv under och gör skillnad.

Genom att skriva under godkänner jag att Lejla Alukic överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.