Sluta spara, LÅT SKOLAN VARA!!!

• Värnamo kommuns ska under 3 kommande år spara 2% på skola, förskola och fritidshem. Detta får inte ske, när botten redan är nådd och har varit länge.
  • Inte något parti sa vid valet att vi skulle försämra arbetsvillkoren för personal i skola/fritidshem/förskola. Inte något parti sa vid valet att våra barns miljö i skola/förskola/fritidshem skulle försämras. Nä, politikerna lovade raka motsatsen!
  • Men nu ska vi spara, spara och åter spara! Det är vad kommunen måste göra. Och vilka ska de spara på? Jo barnen och ungdomarna!
  • För inte så längesedan skrev SKL och lärarförbunden på ett avtal som lovade bättre arbetsvillkor för lärarna. Vem bryter avtalet idag? Att bryta ett avtal är ett brott, sk avtalsbrott.
  • Det ska sparas genom Vikariestopp, genom att dra in tjänster, fler barn/elever per vuxen, barnens säkerhet kan inte garanteras, barnens och pedagogernas hälsa försämras, redan överarbetade lärare får ännu mer arbetsbelastning, sjukskrivningsantalet ökar, kostnaden ökar och det som skulle sparas blir istället ännu mer underskott för kommunen.... det vet vi alla, både politiker och vi vanliga samhällsmedborgare. Ändå ska vi spara!!
  • De statliga bidrag som kommunen skulle få för att minska barn- och elevgrupper får vi endast om kommunen inte gör besparingar. Det betyder, att tack vare alliansens budget, kommer vi att gå miste om alla dessa bidrag som annars skulle gå till just VÅRA barn och ungdomar! Ändå ska det sparas!!
  • Alliansens budget håller inte. Vi måste göra våra röster hörda! Som samhällsmedborgare har vi inte mycket annat att göra än att höja våra röster. Så låt oss alla hjälpas åt att påverka! Vem du än är, förälder, morförälder, lärare, lokalvårdare, polis eller till och med politiker som anser att det här är helt uppåt väggarna fel... i slutändan drabbas vi alla. NU måste vi agera, sedan är det för sent!
  • Skriv under, dela vidare och var med och påverka!!

Genom att underteckna godkänner jag att Emma Karlsson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.