Fredrik som engelskalärare

Namninsamling för att få Fredrik Lutteman som engelskalärare för HT2020.

Under årskurs 2 har vi haft flertal olika lärare och vikarier i engelska. Vi elever hade ingen motivation till engelskan eftersom det varje lektion var en ny lärare eller ingen lärare alls. För oss är gymnasiet starten på våra karriärsliv. Betygen vi jobbar för nu kommer påverka och avgöra vilken utbildning vi kan få efter gymnasiet. Redan i årskurs 1 hade vi en idrottslärare som hette Lana. Hon gjorde så många fick sämre betyg än vad som förtjänats. Det påverkade meriten och vi kan inte göra något åt det.

Under vårterminen gick Fredrik Lutteman in och undervisade oss i kursen engelska 6. Vi fick en stabil lärare som alla faktiskt gillar. Han gör undervisningen rolig och intressant till skillnad från många andra lärare på skolan. Fredrik är en väldigt engagerad lärare och han vill att vi ska lyckas. Det känns som han ser varje elev som en egen individ.

Nu ska vi gå sista året på gymnasiet och jag vill i alla fall göra mitt bästa på engelskan och nå det bästa betyg jag kan och med Fredrik som lärare VET jag att det är möjligt.

Genom att underteckna godkänner jag att Millie Ekeblad lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.