För ett hållbart skogsbruk - Skogar att älska!

Kontakta namninsamlingens skapare

Brevet är överlämnat

2022-04-09 10:38:02

Hej!

Jag vill härmed uppdatera er alla som har skrivit under och än en gång tacka för ert stöd!

I november förra året träffade jag, Sofia, Mathilda och Madeleine Sveaskog för att lämna över brevet, underskrifterna och för att diskutera hur vägen fram kan underlättas. Vi fick träffa kommunikationschefen och den dåvarande VDn. Ingen representant från regeringen kunde närvara vilket gjorde att vi bokade in ett möte med regeringen som gick av stapeln den 6 april. En sak som blev tydlig är att Riksdagens uppdrag till Sveaskog om att bolaget ska bedrivas affärsmässigt, inte går i linje med vad svenska folket/ väljarna önskar. Enligt Greenpeace senaste Sifo-undersökning (2021) visas att hela 71% av svenskarna vill att Sveaskog ska få i uppdrag att prioritera nå miljömålen framför att generera vinst till staten. Så därför kan vi alla hjälpas åt att berätta för partierna, vad vi anser i denna fråga.

Jag och fler med mig fortsätter arbetet framåt! Låt oss alla drömma fram en framtid där vi alla kan få uppleva skog och där hyggesfritt är standard som bruksmodell i Sverige.

/Anna

<3 skogen

Anna

Överlämning

2021-11-16 12:15:44

Tack för alla underskrifter! Det gör mig glad och ger mig hopp om framtiden.

Insamlingen kommer att avslutas idag den 16/11 därefter kommer jag och några fler skogsälskare att överlämna brevet till Sveaskog och regeringen.

Tack <3

Anna

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.