Stoppa Asylboende Hinsholmskilen

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa Asylboende Hinsholmskilen.


Gäst

#26

2016-03-06 19:56

Den är synnerligen viktig

Gäst

#27

2016-03-06 20:30

Av den enkla anledningen att jag känner området väl och har växt upp i närheten och vet hur mycket området betyder för invånarna i väst. Om där skall bebyggas vore det ärligare att se till att ett åldersboende byggdes för dem som en gång byggt upp vårt samhälle, men helst skall området lämnas obebyggt. Vi behöver de få grönytor, som finns kvar i detta område.

Gäst

#28

2016-03-07 08:00

Mycket olämpligt val av plats för tillfälligt boende ( 15 år ).
Bättre använda sig av områden avsatta för framtida bostadsområden.
Därmed kan stadens invånare senare tillgodogöra sig kostnade
för vägar ,VVS , etc.Nuvarande förslag drabbar stadens invånare mrd kostnder som medför sämre sjukvård , skolor ,etc.

Gäst

#29

2016-03-07 18:49

Området bör användas till rekreationsområde och ej bebyggas! Inte bostäder. Inte skola. Inte flyktingmottagning. Skydda områden vid havet så att ALLA kan besöka havet och njuta av vacker miljö! Det är det finaste vi har i Göteborg.

Gäst

#30

2016-03-07 18:52

Använd tillgänglig mark nära vatten som rekreationsområden. Mark för husbyggnation finns på andra platser med lågt värde för rekreation.

Gäst

#31

2016-03-07 21:24

Det finns ej plan för denna massimmigration. Skall spårvagn 11 gå var eller varannan minut istället för var 10 onde..? Alla måste ju till centrum, skolor etc, eller skall de strosa runt i Långedrag som ju är ett spökområde dagtid eftersom de flesta arbetar? Inbrott?
Integration sker inte genom tvångsåtgärder, att sätta flyktingar i "knät" på etablerade boende kommer inte att fungera, möjligen bara statistiskt. Det sker över tiden med svenskt språk, kultur och seder. Välkomna de som vill stanna på våra villkor! Det är väl därför de har kommit hit, eller?

Gäst

#32

2016-03-11 16:22

Det finns ingen lämplighet att tränga in ett asylboende i Hinsholmen på en sank och översvämningsbenägen mark. Det finns många områden runt Göteborg tex Sisjön mellan Göteborg och Mölndal.
Ingela

#33 Hjälp dom

2016-05-14 20:15

Usch, jag mår illa av att läsa sådant här, visste inte att vi hade så många rasister här ute i Långedrag. De som jag pratat med har välkomnat detta initativ. Detta är flyktingar som har flytt för sina liv från krig och bomber i sina hemländer till en fristad i Sverige. Är det då inte vår skyldighet, oavsett var vi bor eller klasstillhörighet, att hjälpa dessa arma människor som inte har någonting kvar? Jag bor i Långedrag och röstade för att öppna mitt hjärta, det gjorde även många av mina bekanta, och vi förfasas över dessa rasistiska undertoner som uppenbarligen existerar bland somliga här ute. Vi har det bra, vi har råd att hjälpa så sluta upp med fördomarna. Jag ska kämpa och fortsätta arbeta för att vi också ska få ta vårt ansvar och hjälpa dessa stackars människor och jag vet att redan i sommar så finns det planer i verket för att hitta en ny plats för ett HVB hem i Långedrag. Jag är övertygad om att Långedrag är en utomordentligt bra plats att välkomna flyktingar, speciellt barn, då det redan finns många av våra barn här ute att leka och bli vänner med.

Johan

#34 Re: Hjälp dom

2016-08-18 21:20

#33: Ingela - Hjälp dom 

Vem är du att kalla oroliga grannar och medmänniskor för "rasister"? Varför vill du förstöra och splittra ett fungerande område? Hur vet du att det rör sig om "arma människor som inte har någonting kvar"? Tro inte på allt som vänsterjournalister på tv försöker tuta i dig. Tänk själv i stället.