Bevara shellmacksbyggnaden vid fjällgatan

0nNcvh7TeW717zV6GzkguKTCR-Xw-REGULAR.jpgSluta exploatera vårt göteborg. En öppen yta med en fantastisk byggnad som kan husera annan verksamhet, exempelvis ett gemytligt café eller restaurang & bar.

Ett åttavåningshus med inspiration av landshövdinghusen planeras byggas (landshövdinghusen är 3-våningshus så bara där faller hela det "konceptet"). Exploatörerna med flådiga utbildningar och feta plånböcker vill få det att låta så himla bra - sanningen är att dom kommer bli rika på detta men vi som bor här och vistas i området kommer bli ett kulturellt monument fattigare.

För en levande stadsdel behövs byggnader med speciell stil och utformning - variationen gör trivsamheten

För mer info läs artikeln https://www.gp.se/kultur/kulturdebatt/radda-shellmacken-pa-fjallgatan-.0eb58b98-56da-405b-b06a-2c5192bc97ff

Skriv under för att vi ska ha kvar shellmacks-byggnaden, även om den inte fortsätter husera bensinstation så är det en historisk byggnad som vi är stolta över och vill ha kvar där den står.

Genom att underteckna godkänner jag att Ella Pirttimäki lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.