TRYGG - partiet med visioner för framtiden med Medborgarlön

Trygg_Loggo121.pngTRYGG MED MEDBORGARLÖN är namnet på det Riksdagsparti som vi vill starta för att få bort den ekonomiska otrygghet som blir resultatet av att FK säger Nej till sjukersättning och sjukbidrag för allt fler. Många med låg pension blir hemlösa pga fattigdom. Hyrorna i nybyggnation är på tok för höga. Det blir allt svårare att få socialbidrag och bedömer AF att man inte är arbetsför får man inga bidrag från något håll. Självmorden ökar och en del beror på denna utslagning av vanliga medborgare. Föräldrar får inte bestämma vem som ska vara hemma och hur länge. Grupperna på förskola och skola är alldeles för stora. Gamla flyttas runt mellan olika äldreboenden och är det ett par som bor på äldreboende så slängs den anhöriga ut när partnern avlider. Medborgarlönen är inget problem att finansiera via moms, skatter på lön, FK läggs ner och mycket av all den andra administrationen försvinner och det sparar mycket pengar åt stat och kommuner. Primärsjukvård och tandvård ska vara gratis liksom glasögon och livsviktiga mediciner. LSS-insatser ska ha starkare kontroll och ges till alla som bevisligen behöver mera hjälp än den som alla medborgare får. Polisen och Rättsväsendet ska ta tillbaka respekten genom bättre kunskaper om dynamiken och den psykosociala miljön i en segregerad förort och genom att utreda brott som anmäls och väcka åtal där det finns vittnen och bevis och straffen bli hårdare för återfallsförbrytare. Utvisning ska ske vid de flesta domar och straffet avtjänas i hemlandet om så är möjligt. Alla straffrabatter tas bort och vid misskötsel på anstalt blir straffet förlängt. De segregerade förorterna ska fortast möjligt försvinna genom omflyttning. Flyktingar utan identitetshandlingar avvisas vid gränsen. Avtal skrivs med de asylsökande vid gränsen. Vi vill ha TRYGGhet för ALLA Medborgare i Sverige. Alla ska ha mat, bostad och sällskap när man vill och vårt land blir mycket mer TRYGGt och positivt att leva i. https://www.facebook.com/groups/286702755329884/

Genom att underteckna godkänner jag att Liv Hellstrand lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.