Stoppa utvisningen av familjen Kozmaqi!!!

Vår kollega Faton och hans fru Miki kom hit med sin lilla son för fyra år sedan från Kosovo. Dom sökte en trygg framtid för sig och sin familj. Efter en tid kom dom till vår lilla stad Norrtälje. Faton började arbeta som vådbiträde på vårdbolaget 10100 AB som vikarie men som sen blev till en fast tjänst. Han togs emot med öppna armar och blev snabbt omtyckt av kollegor, kunder och patienter. Han var den som alltid ställde upp, för han fanns inga problem. Allt gick att lösa. Åren gick och hoppet på att få stanna fanns hela tiden. Idag hyr de en lägenhet i andra hand och två barn till har kommit till i  världen som i idag går på förskola och skola. Men nu, fyra år senare kom beskedet att de inte längre får stanna i Sverige utan måste lämna landet inom kort.

Jag kan inte acceptera att en familj som bott så länge i Sverige och som har fast jobb och är självförsörjande inte får stanna. Vi skriker efter vårdpersonal pga personalbrist men dom som vill arbeta, är lojala och som älskar Sverige, kanelbullar och sill måste lämna landet.

Det är förjäkligt, eller e de bara jag?!

Dåliga beslut har gjorts och kommer säkerligen att fortsätta att göras, men titta utanför boxen ibland, GÖR OM OCH GÖR RÄTT!!

LÅT FAMILJEN STANNA!!