STOPPA BYGGET AV FLYKTINGS BOSTÄDERNA I FAGERSJÖ!

Namn insamlingen är i första hand för boende i fagersjö MEN när liggande orter och släkt till boende får självklart stödja oss i kampen mot boendet. Tillsammans är vi starka

idag 2016-01-25 så var jag i kontakt med Stockholms stad och socialförvaltningen angående flyktingboendet som är under upp byggnad i fagersjö.

Stockholm stad fick jag svar från men hos socialförvaltningen kom jag inte fram till den ansvarige utan bara växeln som svara på några av mina frågor om boendet så gått hon kunde.

det visar sig att det är 2 hus som kommer bygga upp.

var av ett kommer vara 40 ungdomar med personal och där kommer åldrarna vara mellan 14-17år.

Det andra kommer vara utan personal men nån kommer tittar in ibland från det andra boendet sa dom. och där kommer det bo ytligare 40st myndiga i åldrarna vara mellan 18- och uppåt. jag fick nämligen inget svar på högsta åldern. å detta gjorde mig väldigt fundersam och fråga lite om framtidsplanen med boendet.

Fråga till Stockholm stad: så vad är planen för detta boende?
Svar: planen är att först ska dom stå i 5 år och FÖRMODLIGEN förlängas till 10år!

Fråga till Stockholm stad: menar ni då att dom kommer stå i 10år som minst innan husen blir lediga för allmänheten eller river ni husen? Svar: då hänvisa hon mig till en ansvarig på socialtjänsten som jag inte lyckats nå fram till än.

jag berätta även om den höga gäng aktiviteten som just nu pågått här i söder ort och i fagersjö och förklarade för dom hur stor oron är idag i fagersjö och frågade: Kan ni garantera att inga blir indragna i gängrelaterade aktiviteter och våra barn kommer alltid komma med bussen till och från skolan i tid och säkert?

jag fick då berättat av socialen att fritidsgården här i fagersjö kommer vara en av platserna som ska ha aktiviteter som ska sysselsätta ungdomarna så dom inte kommer i kontakt med dom kriminella gängen eller ställer till besvär.
frågan är då: VAR SKA VÅRA UNGAR GÅ DÅ?!!! VAR TAR ALLA VÄGEN NÄR DET ÄR STÄNGT?!!

samt att det är problem med bussarna här varje år! och överfyllda på morgonen och efter middagarna!

hur tror dom nu då att detta kommer gå när det säger pang och det flyttar in 80st personer på samma gång mellan 14år och uppåt som ska till skolan och möten varje dag? kommer sl öka trafiken igen som dom skärt ner på?

2012 var vi 2846 invånare här å säkert 3000 idag. minst hälften måste vara överens om att stoppa bygget för att vi ska kunna påverka detta.

Snälla Snälla skriv på för våra barns framtid och för å vissa att i fagersjö så tolerera vi inte att bli ignorerade och överkörda!!

Den sista februari är dagen då bygget ska stå klart.
Så sprid detta så fort som möjligt över hela fagersjö så ingen missar och skriva på innan det är försent!!!

Niklas Wallström    Kontakta namninsamlingens skapare