STOPPA BYGGET AV FLYKTINGS BOSTÄDERNA I FAGERSJÖ!


Gäst

#1

2016-01-25 19:20

För att jag inte tycker att vi ska bygga en flyktingförläggning här så kort och gott

Gäst

#2

2016-01-25 20:08

För mina barnbarn som bor i området!

Gäst

#3

2016-01-25 20:43

Tycker set är bättre att bygga bostäder till alla som redan bor här o kanske med tur kan flytta hemifrån när dom är 35-40

Gäst

#4

2016-01-26 05:58

Bygg för våra barn istället! 50 år av brist på bostäder är en skam
Em

#6

2016-01-26 07:29

Dessa människor flyr från krig. Och ni vill neka dom rätten att bo någonstans!? Tänk med hjärtat snälla

Niklas

#7 Re:

2016-01-26 09:07

#6: Em -  

 Hej. tack för frågan och till mitt svar så vill jag ställa en fråga tillbaka.
Är det verkligen okej och sätta människor som flyr från krig och våld mitt i gängkrig?

 FAKTA

Skjutningar i söderort 2016

1 januari. Den första skottlossningen inträffade på nyårsnatten i Hagsätra. En skottsalva avlossades.

1 januari. På nyårsdagens kväll inträffade en skjutning mellan bilar i ett bostadsområde i Hagsätra. Då träffades även en fasad. Ett 30-tal tomhylsor hittades på platsen.

5 januari. Ett vittne ringde polisen och uppgav att det skjutits mellan två bilar i en gatukorsning. Ett vittne ringde polisen och uppgav att det skjutits mellan två bilar i en gatukorsning.

13 januari. En man sköts i benet i Fagersjö. Han fördes med ambulans till sjukhus, dock utan livshotande skador. Åtta unga män greps de närmaste timmarna efter skottlossningen. En av männen var efterlyst för grovt vapenbrott. Vid en husrannsakan hittades ett skarpt automatvapen. De misstänka är mellan 20 och 30 år.

23 januari. En 27-årig man sköts till döds i Farsta strand. Flera grannar hörde smällar på natten och ringde polisen. Bara någon timme senare greps tre män i 25- till 30-årsåldern, misstänkta för mordet alternativt medhjälp till mord.

http://mitti.se/polisen-utreder-samband-mellan-skjutningarna/ 

Mvh.


Gäst

#8

2016-01-26 19:49

Skrämande utveckling. Har redan nu problem med skola ekonomi kollektivtrafik ungdoms gäng m.m trång bebott och dålig invandrings politik och integration i samhället kommer leda till otrygg framtid. Mvh realisten.

Gäst

#9

2016-01-26 19:51

Skrämande utveckling. Har redan nu problem med skola ekonomi kollektivtrafik ungdoms gäng m.l trång bebott och dålig invandrings politik och integration i samhället kommer leda till otrygg framtid.
Turkiska realisten

#10 Re:

2016-01-26 20:03

#6: Em -  

 Min familj invandra på 70 talet hit. Då fungerande invandringspolitiken tyvärr fungersr den ej idag och mycket grundar sig i att samhället i sig har grundläggande problem som måste lösas. Dessa krigsskadade människor i massor kommer ej få den integration dom behöver ej heller arbete då det är en problematisk arbetsmarknad. Skapar nya lägre klassens medborgare i ett samhälle med problem kommer skapa mycket stora problem för dessa asyl sökande också. Problemet och hjälpen måste lösas på annat sätt. Detta är ej bra. Eller vi kanske vill få problem med skola ekonomi kollektivtrafik och infrastruktur skatter jobb nya gängbildningar grundande på dålig integration och samhälls politit m.m m.m .m. Etc etc etc. Mvh realisten. Bara det att invånare blir klassade ofta av svenskar själva för rasim är oroväckande då samhället måste få vara realistet utan att anklagas av svenskar för rasism. Mvh den turkiska realisten.


Gäst

#11

2016-01-27 10:30

Det räcker nu.
lasse

#12

2016-02-09 20:37

Vem går ut till almänheten eller ens informerar oss om detta Innan?... Vi vill kort och gott inte ha det här. Punkt slut.

fox

#13

2016-02-10 17:57

Det känns jätte obehagligt att dom bygger flykting bostäder i fagersjö har en vän som bor där