Skriv på för att återinföra bussen till Bromma sjukhus huvudentré, så patienter, äldre, sjuka, anhöriga, besökare och personal kan komma dit på ett rimligt sätt. Är man sjuk så orkar man inte gå långt

Misstag eller besparing?

Återinför buss till Bromma sjukhus så äldre, anhöriga, patienter och personal kan ta sig till dit. Alla har inte bil och ska vi tänka klimatvänligt så bör vi åka mer kollektivt.

Hur kan det komma sig att man cyniskt struntar i gamla, sjuka, närstående, sjukhuspersonal och inte minst klimatet, genom att helt sonika ta bort möjligheten att åka kommunalt till ett sjukhus i Bromma med 5 vårdavdelningar, tandläkarmottagning, röntgenavdelning, minnesmottagning, vårdcentral, fotvård samt café/lunchrestaurang? Busshållplatsen har nyss byggts om för en halv miljon? kr och kommer inte användas eftersom bussarna inte har någonstans att vända! Även den tillfälliga busshållplatsen har dragits in. Buss 115 har alltså slutat gå till Bromma sjukhus. Vem tjänar på detta? Hur hanterar man skattemedel? Vad har vi för ett samhälle när makthavare kallsinnigt och oengagerat väljer att strunta i samhällets svagaste? Är det ett misstag skall det skyndsamt rättas till!

Namninsamlingen kommer att skickas till beslutsfattare,berörda politiker och tjänstemän.

Tack på förhand för ert engagemang.

Rose-Marie Eriksson    Kontakta namninsamlingens skapare