Protest mot sämre kollektivförbindelser mellan Skogome/Lillhagen/Aröd och centrala Göteborg! 

Kommentarer

#202

Jag ofta tar 52 in till stan och att slippa byta buss var en av anledningarna att jag köpte lägenheten i Skogome.

Theres Lindström (Säve, 2021-05-23)

#204

Jag, under normal omständigheter, åker linje 52 mellan skogome och Brunnsparken i snitt 4 dagar per vecka

Michael Boström (Skogome, 2021-05-23)

#210

Vi behöver en direkt förbindelse till city☺️

Jan Svanberg (Skogome , 2021-05-23)

#214

Hur ska jag annars ta mig till jobbet!?!?

Tina Persson (Göteborg, 2021-05-23)

#220

Jag skriver under för att detta försämrar mina möjligheter att kollektivt ta mej till vår stads centrum.

Eva Floman (Hisings Backa, 2021-05-23)

#223

Det är riktigt dåligt, för oss som sedan ska byta en gång till i stan. Längre tid att åka till jobbet. Många kommer att köra bil istället.

Inger Dahlin (Hisings Backa, 2021-05-23)

#224

En överväldigande majoritet av de som åker buss 52 söderut gör det med centrala Göteborg som destination, inte Hjalmar Branting. Då buss 52 dessutom är det enda alternativet för de som åker denna linje idag på Hisings-sidan så tycker jag att det försämrar så pass mycket att det gör bussåkandet oattraktivt då man helt plötsligt tvingas till minst ett byte. För en bussresa på 10-15 min är ett byte en avsevärd försämring i sig, en försämring i paritet med ytterligare 10 min restid, oavsett om bytet tar 1 min att genomföra. Särskilt enerverande är det när man tvingas till byte för att åka en hållplats till. Jag tror inte jag är ensam om detta resemönster. Jag tror många har liknande vardagsresor och vi kommer alla att drabbas av att denna linje är en av de som valts ut för att lindra problemet Brunnsparken.

Mattias Pedersen (Göteborg, 2021-05-23)

#225

Det är en stor försämring för oss som bor i Aröd. Enda anledningen idag att jag tar bussen är att jag snabbt kommer direkt in till stan

Anette Rund (Hisings Backa, 2021-05-23)

#235

Jag skriver under då jag bor i skogome och denna linje har alltid varit den enda förbindelsen för oss som bor här, Som tar oss hela vägen in till stan.

Evelina Johansson (Göteborg , 2021-05-23)

#243

På grund av den höga brottslighet som är runt Backaplan är det extremt otryggt att ens barn plötsligt ska tvingas byta buss just där. Öppen drogförsäljning mm som pågår där dygnet runt.

Hela området runt lillhagsparken byggs dessutom ut nu och fler människor flyttar hit. Att då försämra kollektivtrafiken så avsevärt går helt emot all logik.

Christel Hofberg (Göteborg, 2021-05-23)

#252

Jag skriver under på grund av att det är viktigt och ytterst nödvändigt att kunna åka direkt till stan med buss 52

Eda Cetin Hasan (Göteborg , 2021-05-23)

#255

Detta är en klar försämring för oss som bor utmed Lillhagsvägen.

Martin Gidstedt (Göteborg, 2021-05-23)

#257

Varför göra det sämre för resenärer? Det byggs mer hus och lägenheter i Skogomme. Då gör man bussförbindelsen sämre. Hur tänker man? Västtrafik vill att vi skall åka med dem. Vi vill behålla vår bussförbindelse som den är .

Lena Dahl (Göteborg , 2021-05-23)

#267

Bussen borde gå oftare samt över bron in till stan.

Magnus Abrahamsson (Hisings-Backa, 2021-05-23)

#269

Åker buss 52 dagligen - innan pandemin var den överfull och försenad jämt! Samma sak nu under pandemin - och det löser ni genom att ta bort och ändra enda busslinjen som tar oss till stan?
Det byggs nya bostäder i både St jörgen och Lillhagen och ni borde verkligen tänka om!

Jasmina Babajic (Hisings Backa , 2021-05-23)

#270

Jag skriver under p g a att förändringen buss 52:s nya sträckning är en helt galen försämring, INTE en förbättring som det borde vara

Hans Edlund (Göteborg, 2021-05-23)

#278

Med den här försämringen kommer jag och troligen fler, att ta bilen istället!

Lena Edlund (Göteborg , 2021-05-23)

#284

Jag bor i Backatorp och där har kollektivtrafiken blivit katastrof. Så jag vill inte att fler ska få samma försämring som oss.

Jenny Berg (Hisings Backa , 2021-05-24)

#285

Försämrade pendlingsmöjligheter för både vuxna som ska till jobbet och för gymnasieelever.

Jessica Granath (Göteborg, 2021-05-24)

#296

Otrygghet vid byte av buss på Hjalmar Brantingsplatsen

Carl G Andersson (Hisings Backa, 2021-05-24)

#298

Jag tycker det blir otryggt att byta buss på Hjalmar Brantingsplatsen

Anitha Andersson (Hisings Backa, 2021-05-24)

#299

För att jag håller med om ovanstående argument. Att öka antalet byten ökar restiden markant. Buss 52 är välutnyttjad på båda sidor älven och borde därför få vara kvar.

Maria Ekström (Göteborg , 2021-05-24)

#300

Personligt -Jag bor och jobbar så jag måste åka bil. Att försämra för dem som idag kan åka kollektivt kommer bidra till mer bilköer.
Allmänt - För miljön behövs att så många som möjligt åker kollektivt. Då ska det vara bekvämt och fungera.

Emma Holmström (Kareby, 2021-05-24)

#303

Detta var min livlinje. Med förändringen kommer det ta mig säkert mer än 1 timme längre varje dag och med barn och heltidsjobb i andra änden av staden (mölndal) blir jag inte direkt uppmuntrad till att använda kollektiv trafiken.

Helma Syrous (Hisings Backa, 2021-05-24)

#304

Vi skall inte försämra kollektivtrafiken utan förbättra. Detta leder till en klart försämring för mig som jobbar i Skogome området o det samma för dom som bor i området. Om vi skall minska bilåkandet måste vi starta i rätt ordning.

Helena Lundgren (Göteborh, 2021-05-24)

#308

Jag instämmer till fullo med skrivelsens formulering.

Janne Ahnberg (Hisings Backa, 2021-05-24)

#316

Åker denna buss in till brunnsparken varje dag till jobbet. Den är alltid överfull ända in till stan.

Camilla Lundgren (Hisings Backa , 2021-05-24)

#317

För att man skall välja att åka kollektivt är det viktigt att det går smidigt, snabbt och känns säkert. Att byta vid Hjalmar Br.platsen kommer skapa bra mycket längre restider och är ingen trevlig plats att vänta på. Som texten nämner så byggs massor av bostäder, skolor, förskolor, butiker, mm i området i och runt Lillhagen.

Kajsa Nordenhäll (Göteborg, 2021-05-24)

#322

Jag tycker det är helt orimligt att lågstadieelever ska behöva åka till Backaplan för för att byta buss själva om de bor i Brunnsbo och vidare bort mot backa.

Jonny Bohm (Göteborg , 2021-05-24)

#323

Åker dagligen till stan för att jobba.

Robin Ridell (Göteborg , 2021-05-24)

#333

Jag har bott i den här delen av hisingen väldigt länge. När man bytte linjen 51 som inte gick genom stan till 52 som äntligen gör det så trodde jag aldrig att det skulle bytas tillbaka!!

Natai da silva aires (Göteborg, 2021-05-24)

#334

Att försämra är dåligt!!

Margreth Hällderius (Götaborg, 2021-05-24)

#336

En klar försämring när vår direktlinje till stan tas bort. Hoppas att förändringen bara är tillfällig och att vi snart kan få tillbaka den gamla sträckningen igen.

Anna Heissler (Göteborg , 2021-05-24)

#337

En klar försämring för oss här ute i Dalagärde o Skogome.Tö
änk va mycket folk det blir på den bussen mot stan..när vi ska byta på Hj B platsen.Trodde er tanke var att FÖRBÄTTRA !
Dessutom..
TRE olika bussar för att ta oss till Selmas Torg.
Buss 19 fr Selmas Torg. Sedan till Körlkarlens gata..byta till buss 44.mot Skälltorpsvägen..vänta på buss 52 mot Skogome.
Tog 58 minuter.
4-6 min med bil.
Hur tänkte ni.?

Gunilla Karlsson (Göteborg , 2021-05-24)

#341

Jag vill buss 52 återvänder till sina gamla route som 10 år sedan tack.

Tony Shen (Hisings Backa, 2021-05-24)

#343

Västtrafik får tänka om, de har redan försämrat för Backatorpsborna då vi numera inte kan åka hela vägen in till stan och inte heller till Hjalmar Brantingsplatsen utan tvingas till byten. Numera hänvisar man via trafikplaneraren att åka ”bakvägen” och ta buss 52 från Skälltorpsvägen. Sen planerar ni att försämra den också. Rimmar dåligt om tanken är att fler ska åka kollektivt för att förbättra miljön, då får ni se till att UTVECKLA kollektivtrafiken... inte AVVECKLA.

Lena Andersson (Hisings Backa , 2021-05-24)

#354

52:an är oftast redan full som det är under rusning. Dessutom bidrar ett tvingande byte vid Hjalmar ett tydligt osäkerhets- och otrygghetsmoment kvällstid.

Erik Olsson (Hisings backa , 2021-05-24)

#358

Viktig bussträckning Skogome-centrum. Jag kommer lätt ta bilen istället om den försvinner..

Niina Tanska (Hisings-Backa, 2021-05-25)

#360

Vi flyttar till Lillhagsparken sommaren 2022 och vi skulle gärna komma undan byten via Hjalmar Brantingsplats pga. jobbpendling.

Jim Nord (Göteborg, 2021-05-25)

#361

En otrolig försämring av resemöjligheterna för dem som idag använder linje 52.

Anton Ekman (Hisings Backa, 2021-05-25)

#369

Jag skriver under som medmänniska och som företrädare för partiet Common Sense in Sweden tillhörande vänsterblocket (www.csinsweden.se).

Kim Alfredsson (Vänersborg, 2021-05-25)

#371

Det är för många bussar redan som bara går till Hjalmar B. Och när man redan har en lång resväg som från Skogome blir det en enorm försämring ur ett pendlingsperspektiv.

Tina Pettersson (Göteborg, 2021-05-25)

#372

Mina barnbarn går i skogomeskolan och fått en längre resväg till skolan😡

Rose Kanvik (Göteborg , 2021-05-25)

#386

Nej till sämre kollektivtrafik!

Aleksandra Memovic (Hisings Backa , 2021-05-26)

#387

Jag protesterar mot färre kollektivtrafik till skogome, Aröd m.m.

Gith Fransson (Göteborg , 2021-05-26)

#388

Helt vansinnigt tänk kring kollektiv trafiken för oss som bor omkring Skogome!

Jessica Palmer (Hisingsbacka , 2021-05-26)

#394

Åker ofta från Lillhagen in till centrum.

Gudrun Engström (Kiruna , 2021-05-27)

#397

Ändringen kommer begränsa kollektivtrafiken till och från Skogome på ett sätt att den inte längre kommer vara värd att använda. Från att vara en av de bästa linjer som jag själv upplevt i Göteborg till att ta bort en stor del av vad som gjorde den så bra.

Petter Hancock (Göteborg, 2021-05-27)

#398

Detta är ingen bra idé! Fruktansvärt när vi är i en stor pandemin! Hur tänker ni eller tänker ni över huvud taget?! Tänker ni över huvudet konsekvenserna?!🤬🤬

Annam Andersson (Hisings Backa, 2021-05-27)



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...