Nytt stödpaket i Coronakrisen för småföretag!!

721459B4-3A51-4E0F-A54A-0666AFEBBB2E.jpeg
Den första vågen av Covid-19 sköljde över oss som en tsunami under våren 2020. Sedan kom sommaren, och en del av oss kunde äntligen stappla ut i solljuset, om än på väldigt vingliga ben. Det är nu några månader senare, och det går inte att förneka att de företag som med nöd och näppe klarade sig i våras, nu kämpar för sin överlevnad.

Regeringens stödpaket i våras var till stor hjälp för många, så även för undertecknad. Men det räcker inte!

Finansminister Magdalena Andersson har i intervjuer sagt att de pengar som sattes av för att hjälpa företagen, inte har gått åt i den utsträckning som de trodde att de skulle göra. En teori var då att kanske har det gått bättre för företagen än vad man befarade att det skulle. Fel! Kraven för att få stöden var alldeles för hårda, och ansökningsprocesserna i många fall för komplicerade.

Småföretagare arbetar ofta själva i sin verksamhet för att få allting att gå ihop och för att fortsatt skapa nya arbetstillfällen för andra, och har inte möjlighet att lägga ner timmar på administrativt arbete för att få den hjälp som finns tillgänglig.

Pengar måste in i verksamheterna NU, och företagen behöver även TID för att hinna återhämta sig!

Vi behöver mer hjälp, annars kommer mängder av företag, och därmed även arbetsgivare, gå under!

• SÄNKTA ARBETSGIVARAVGIFTER!

• YTTERLIGARE HYRESRABATTER TILL UTSATTA BRANSCHER MED FYSISKA BUTIKER!

• ANSTÅND MED SKATT- OCH MOMSINBETALNINGAR, ÄVEN FÖR FÖRETAG SOM TILL FÖLJD AV COVID-19 HAR SKATTESKULDER, SAMT MÖJLIGHETER ATT ÅTERFÅ REDAN INBETALD SKATT/MOMS FÖR ATT STÄRKA LIKVIDITETEN I FÖRETAGEN!

• OMSTÄLLNINGSSTÖD, ÄVEN FÖR FÖRETAG SOM TILL FÖLJD AV COVID-19 HAR SKATTESKULDER!

• SÄNK KRAVEN FÖR ATT FÅ LÅNA PENGAR AV LÅNEINSTITUTEN!

• STOPPA HANDLÄGGNING AV KONKURSER OCH ÅTERKALLANDE AV F-SKATTSEDEL!

TILL REGERINGEN:

Vi har alla stoppat in pengar i de där ladorna...

HJÄLP OSS! Vi klarar inte detta utan er!

Genom att underteckna godkänner jag att Jessica Svensson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.