Rättvis sjukersättning!!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rättvis sjukersättning!!.


Gäst

#1

2016-06-07 07:03

Jag har knappt råd med mat och har en dotter med funktionsnedsättning. Jag överlever men lever inte och njuter inte av livet fullt ut när det enda jag tänker om dagarna har jag råd? då är det inte mycket till liv.

Gäst

#2

2016-06-07 08:18

Orättvisa , efter att ha slitit i vården i 40 år är jag nu så sjuk att jag inte kan jobba längre ...ch jag kan inte försörja mig på den sk. Sjukförsäkringssumman som betalas ut ...efter att ha strävat sedan 1974 i många slitsamma yrken och hjälpt utsatta människor och bidragit till utbildning , vård och försörjning åt andra så får jag så dåligt själv

Gäst

#3

2016-06-07 08:39

Tycker samma regler ska gälla nu som före 2008

Gäst

#4

2016-06-07 11:06

man över lever inte med den låga inkomst.

Gäst

#5

2016-06-07 11:20

Varför kan vi sjuka inte få pengar så vi kan oxå klara oss ??????? Vi har inte valt att bli sjuka .....
Rätt ska vara rätt .... Ni har ingen anledning att slänga ut oss på gatan !!!!!!
Vi är oxå människor ........... Ni får skärpa er ......

Gäst

#6

2016-06-07 12:00

Rätt ska vara rätt ..... Vi är oxå människor som har råkat att blev sjuka .... Alla kan bli sjuka ...!!!!!
Inte ska vi bli ännu sämre ... Vi har nock ändå o ni har ingen rätt att slänga ut oss på gatan ......
Hur 17 ska vi klara oss ?????? Förklara de för oss !!!!
Detta är skam skandal mot oss som NI har gjort ...
Ska vi inte leva o inte behöva sälja saker för få in pengar .... Helt sjukt

Gäst

#7

2016-06-08 05:21

Varje månad har man sån ångest över hur man ska få räkningarna betalda och ha råd till mat och annat man behöver. Kläder och nöjen är bara att välja bort. Tandläkare skulle man behövt gå till för år sen men för vilka pengar, tandvärk och tänder som ramlar ut av sig själv har man.  Fotriktiga skor och inlägg skulle behövas köpa in säger ortopeden för att få mindre belastning på ben och fötter. Jag har inte valt att få detta liv med ständig värk,  ångest och stressreaktioner. Skulle  önska att det kom nån med ett trollspö som kunde trolla bort allt så man fick ett liv igen. För att leva så här är inte ett värdigt liv. Kunde inte våra beslutsfattare få leva ett par veckor av våra liv så de fattar hur vi har det. Tror inte de skulle klara mer än ett dygn


Gäst

#8

2016-06-08 08:09

De som har sjukersättning har det svårt p.g.a den usla ersättningen som de har! De behöver ses över och höjas!!!

Att inte kunna sova om nätterna för man vet inte hur man ska klara sig igenom månaden och ber till gudarna att det inte kommer en oväntad räkning eller något gpr i sönder. Värst är dert för som är själv och inte har nån att derla sina utgiftet med.


Gäst

#9

2016-06-08 13:24

Min inkomst blev reducerad med ca 150 000:-/ år pga FKs regler. Så precis samma summa som jag tidigare betalade i skatt, när jag jobbade, 2002 är vad jag idag får ut efter skatt ca 7 400:-! Så jag har inte svårt att hålla mig för skratt!!!