Nej till Wibax klorfabrik i Skelleftehamn

Kontakta namninsamlingens skapare

Efter mötet med kommunen

2024-05-07 09:22:11

Mötet på Brinken måndagen den 22 april med de två kommunalråden och partiordförandena (utom V - Jonas S. var på besök) gav tyvärr inget resultat. Så för att stoppa en etablering av en klorfabrik i Skelleftehamn krävs nu att Mark- och miljödomstolen Umeå inte ger något tillstånd. Ett sätt att påverka är sålunda att skicka in yttranden till Mark och miljö i ärendet M 1108-24. Man kan då lämpligen kräva ut de handlingar som Wibax skickat in och komma med kritiska synpunkter på dessa (Registrator Mark- och miljödomstolen Umeå - TUM <mmd.umea@dom.se>). Annars går det att försöka påverka den remiss som Bygg-och miljönämnden i Skellefteå (elisabeth.berggren@skelleftea.se) ska skicka inn till Mark- och miljö så att den tar med de kristiska synpunkter som ni har.

Erik Solbu

Inför möte med kommunen

2024-04-15 13:42:23

Hej!

Tyvärr har antalet tillkommande namnunderskrifter avstannat och det skulle vara fint att få många fler namn på listan inför mötet med kommunen. Så därför ber jag dig att skicka länken https://www.skrivunder.com/nej_till_wibax_klorfabrik_i_skelleftehamn till alla som du känner med uppmaningen att skriva på.

Erik Solbu

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.