SKK, slopa reserestriktionerna!

Kommentarer

#8

Vi i norr vill tävla på liknande vilkor som övriga landet
Vi har det nog tufft som det är i den här landsänden

Kicki Blombacke (Malmberget, 2020-06-15)

#15

Ologiskt beslut: "Resan i sig innebär ingen ökad smittrisk, utan det är vad som sker när du är framme" säger Folkhälsomyndigheten och släpper resandet fritt i Sverige. SBK/SKK bör följa övergripande myndigheters beslut.

Benny Hellis (Stockholm, 2020-06-15)

#21

Vill tävla

Marta Roslaniec (Hjärup , 2020-06-15)

#26

Jag håller med. Startar främst jaktprov med mina hundar.
Det som mest ställer till det är bristen på domare. De flesta domare bor mer än 2 timmar bort. Men naturligtsvis även då det gör det väldigt svårt för funktionärer och deltagare att åka.
Sen blir det väldigt orättvist när vissa regioner har domare nära, medans andra saknar detta eller bor mer avlägset.
Man är utomhus på jaktproven, oftast fåtal personer på plats. Och man har ingen anledning att stå nära varann.

Therese Gardeheim (Svenshögen, 2020-06-15)

#32

Jag tycker att SKK kan ha samma direktiv som Regeringen bestämt däremot kan man skippa större engagemang typ stora int. tävlingar men att ha brukstävlingar med 10 deltagare o allt sker utomhus

Mette Fredriksson (Uppsala, 2020-06-15)

#34

Man har tidigare sagt att man ska följa FHMs direktiv och nu gör man inte det trots att resa inte bidrar till en mycket större smittspridning. Alla andra sporter får öppna upp förutom hundsporten! Lyssna på dom som kan! Det handlar om att sätta rimliga nivåer för att dom direktiven som finns ska följas länge! Max 50 pers, håll avstånd, var frisk & är du i riskgruppen så var extra försiktig. Hur svårt ska det vara!

Stephanie Bäck (Vännäs, 2020-06-15)

#38

Jag förstår inte, jag kan åka iväg med husvagnen till en region och bo och vistas där så mycket jag vill i flera veckor men på den intill-liggande klubben får jag inte tävla. SKK ni kan inte strunta i Folkhälsomyndighetens regler och ha era egna bestämmelser.

Inger Artberger (Staffanstorp, 2020-06-15)

#42

Tycker att man själv ska avgöra om man kan tävla eller ej. All den stund det arrangeras tävlingar så måste de vara öppna för alla medlemmar.

Christina Andersson (Onsala, 2020-06-15)

#44

Skk borde följa fhm

Sara Silfverberg (Eslöv, 2020-06-15)

#55

Svenska Kennelklubben har valt att gå emot regeringens och Folkhälsomyndighetens rekommendationer, och behåller regeln om max 2 h restid till tävlingar. Detta tycker jag är helt fel då myndigheten bedömmer fakt och det är inte SKKs att ifråga sätta en statlig myndighet

Tomas Carlsson (Täby , 2020-06-15)

#59

Av samma orsaker som står i texten och att vi har tillräckligt sunt förnuft och givetvis att vi stannar hemma vid minsta symptom

Elisabeth Johansson-Weber (Mjölby , 2020-06-15)

#62

Bor på Gotland och med de här restriktionerna så kan vi som bor här inte tävla alls

Linda Modin (Visby, 2020-06-15)

#64

Jag tycker vår sport är väldigt lätt att hålla distans i och vi är utomhus.

Gunnar Hammarbäck (Skövde, 2020-06-15)

#65

Speciellt orättvist med tanke på vår klubbar i norra, mkt glesbebyggda, Sverige!

Kairn Lehrman (Åmål, 2020-06-15)

#66

Jag är försiktig i rådande läge, följer FHM:s instruktioner och kan ta EGET ansvar!

Agneta Wändell (Degerfors, 2020-06-15)

#67

Dom som bestämmer över hur reglerna ska formas, sitter i en bubbla nere i södra sverige. Dom har inte ens en aning om hur det här landet ser ut ovanför gävle. Det finns inte samma förutsättningar här uppe, och det är omöjligt att ens få ihop en tävling med dessa restriktioner.

Alexander Hansson (Jokkmokk, 2020-06-15)

#69

Med 2 timmmars resa kommer jag knappt ur kommunen och inte ens ut från länet.

John Törnlind (Malmberget, 2020-06-15)

#70

Jag tycker vi ska följs hälsomyndighetens riktlinjer. Och nu få åka och ta extra hänsyn på tävlingsplatsen med antal
personer.

Louise Runnemark (Stockholm, 2020-06-15)

#76

Jag anser att SKK/SBKs förmyndarstil är helt fel. Staten litar på människorna, men SKK/SBK tycker tydligen inte att de kan lita på de som röstat på dem. Väldigt märkligt.

Anders Sjöberg (Värmdö, 2020-06-15)

#81

Tycker inte skk ska hitta på egna "regler"

Pauline Nordh (Löberöd, 2020-06-15)

#86

Jag anser att i hundsporten håller man avstånd oavsett Corona eller inte

Heli Börlin (Uppsala, 2020-06-15)

#88

Om det är ok att spela allsvenskan (för att ta ett exempel)
så borde det väl verkligen vara ok med hundtävlingar och prov som alltid bedrivs utomhus och med begränsat antal friska deltagare, oavsett var i landet det är. SKK dumförklarar oss hundentusiaster enligt min mening och borde följa FHM:s riktlinjer precis som alla andra.

Nina Gröndahl (Västerhaninge, 2020-06-15)

#100

Som någon skrev, vi "norrlänningar" kommer inte långt på 2tim.

Agneta Bedoire (Gävle , 2020-06-15)

#101

Mats Johansson

Mats Johansson (Gällared Ullared Falkenberg, 2020-06-15)

#110

Kirunas sektionens närmaste ssrk sektion ligger 4 tim bort, betyder att ingen kan komma hit så vårt prov blir inställt och vi kan inte starta på någon annans prov🤬
Vår tillhörande region, där vi får covid- 19 vård, ligger 4 timmar från oss!!

Susanne Sandström (Kiruna, 2020-06-15)

#111

Jag skriver på

AK Nilsson (Piteå , 2020-06-15)

#115

Vuxna tar ansvar. Ingen skillnad på 1-2 timmar mot ex 3 timmar.

Kristin Wendel (Töreboda, 2020-06-15)

#119

Man kan fråga sig vad SKK besitter för kunskap om pandemier.

Magnus Hagman (Mölnlycke , 2020-06-15)

#125

Tycker också det är fel att SKK ställer sig över andra rekommendationer, och så vill jag kunna komma ut och tävla.

Lars-Erik Sjöstedt (Jönköping , 2020-06-15)

#126

Här uppe i norra Sverige har vi så långa avstånd, hinner knappt till nästa stad på 2 timmar...

Eva Moritz (Skellefteå , 2020-06-15)

#130

Det är skillnad att bo i Västerbotten och Norrbotten mot Södermanland. Vi har längre avstånd.

Mari Aronsson (Vännäs , 2020-06-15)

#132

Vi som resten av Sverige bör följa FHM restriktioner.

Björn Dahl (Ösmo , 2020-06-15)

#136

Eftersom jag vill kunna tävla i NW i år.

Ulrik Nordström Löfgren (Skellefteå, 2020-06-15)

#142

Ja

Åsa Öberg (Piteå , 2020-06-15)

#143

Anser inte att vissa organisationer ska skapa egna lagar ! Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer !

Åsa Löfberg (Skinnskatteberg, 2020-06-15)

#147

Vi har stora avstånd här i Norrbotten tom inom den egna regionen. Slår extra hårt mot oss här uppe.

Helene Rudh (Harads, 2020-06-15)

#149

Jag är en av dom som under flera år anordnat skogsprov i SKF (SBnk) regi, men pga att SKK vill ha regeln 2 timmar så finns det inga domare,provledare dom gör det möjligt att anordna proven, så SKK slopa restriktionerna nu

AnnaCarin Wikman (Norsjö, 2020-06-15)

#156

Ogillar att SKK försöker agera som myndighet. Semester är viktigt!
För väldigt många innebär semester att kunna resa med sin jaktkompis och familjemedlem och då ha möjligheten att starta på jaktprov i vårt avlånga land. Ripjakten är ett sådant exempel. För många årets höjdpunkt. Då vill man även kunna starta på fjällprov

Niklas Öhrn (Ystad, 2020-06-15)

#162

SKK bör följa FHMs råd. Vi är få tävlande om man ser till alla som kommer resa på semestern. Om FHM tycker det är ok med längre resor bör SKK förhålla sig till de restriktionerna, SKK har ingen expertis inom området.

Heléne Berzelius (Norrköping, 2020-06-15)

#169

SKK stryper hundsporten i Sverige med egna regler och följer inte Fohm och regering som alla andra i samhället, ofattbart.

Kamilla Börjesson (Göteborg , 2020-06-15)

#172

Orimligt med en organisation som SKK att styra över SBK, att då ta godtyckliga beslut utan annan grund än styrelsens känslor alt. någon självutnämnd expert är häpnadsväckande.
Senaste tidens agerande och styrningar har påvisat och gjort det extra tydligt att SKK inte har insikt i den verksamhet man styr över.

David Bern (Vännäs, 2020-06-15)

#179

Håller med om allt ovanstående.

Mikael Sipuri (Duved , 2020-06-15)

#181

Att det är självklart

Johan von Boisman (Västerljung , 2020-06-15)

#193

Ovan nämnt

Michaela Andreasson (Öckerö , 2020-06-15)



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...