Migrationsverket. Gör Om Gör Rätt !!

Kommentarer

#205

LIVET

(Fliby, 2018-10-26)

#206

Om någon annan myndighet i Sverige hade brustit i rättssäkerhet på samma sätt som Migrationsverket har gjort och fortfarande gör, så hade den myndigheten både granskats och fått påföljder, eventuellt stängts. Detsamma måste gälla Migrationsverket.

(Stockholm, 2018-10-26)

#207

Nu är det nog #amnestinu

(Flen, 2018-10-26)

#209

Så länge kriget pågår i Afghanistan ska ingen skickas dit.

(Piteå, 2018-10-26)

#216

Jag har som aktiv i Hudiksvall-Nordanstigs Asylkommitté upplevt:
- polisförhörsliknande förhör - när det vore önskvärt med kunskap om hur traumatiserade människor fungerar för att få fram en djupare - och sannare - berättelse
- nonchalans genom att begära in dokument om identitet för att sedan med automatik avfärda just de dokument man begärt att få in
- ovetenskapliga åldersutredningar
- enbart ge RMV:s åldersutredning relevans trots att man hävdar att man ser till en "samlad dokumentation"
- att medicinskt okunniga personer är överdomare av läkarintyg skrivna av experter på området

(Hudiksvall, 2018-10-26)

#220

Galenskaperna som Migrationsverket, Rättsmedicinalverket JO utsätter dessa barn och ungdomar för. Rättssäkerheten är satt ur spel på det mest avskyvärda sätt

(Sala, 2018-10-26)

#221

Gör om gör rätt

(Kristinehamn, 2018-10-26)

#222

För att det är viktigt att Migrationsverket omvärderar sitt arbete!

(Stockholm, 2018-10-26)

#227

Min nyblivne son från Afghanistan ska få stanna hos oss❤️

(Lerbäck, 2018-10-26)

#228

Ja skriver under pga att man ska få stanna

(Finspång , 2018-10-26)

#230

Gör om. Gör rätt!

(Älmhult, 2018-10-26)

#232

Vi måste ta ansvar för de många tusen unga som befinner sig i vårt land och har gjort i flera år.

(Kongens Lyngby, 2018-10-26)

#239

Det är viktigt att asylansökningar hanteras på ett korrekt sätt.

(Skoghall, 2018-10-26)

#243

Långa handläggningstider, oerfarna handläggare, oauktoriserade tolkar, brottsdömda och oengagerade ombud, kritiserade åldersbedömningar ja listan kan göras lång.

(Höllviken , 2018-10-26)

#245

Jag håller med!

(Stockholm , 2018-10-26)

#247

Migrationsverket är inte rättssäkert. Dessutom behöver de bli humanare och inte bara upprepa samma sak protokoll efter protokoll. Det är som att lägga ett karbonpapper mellan alla protokoll

(Boden, 2018-10-26)

#249

Vi ska inte skicka unga människor till ett av världens farligaste länder oavsett om de är under eller över 18 år.

(Stockholm , 2018-10-26)

#251

Vi har en inneboende Ahfgan hos och har erfarit och erfar eländet!

(Horred, 2018-10-26)

#253

Svenska statens hantering av dessa ungdomar har varit förlamande och inkompetent. Lagar som krockat och gett omänskliga resultat för den asylsökande har blandats med inkompetens som lämnats utan adekvata åtgärder.

(Örsundsbro, 2018-10-26)

#257

Migrationsverket måste granskas nu!

(Stockholm , 2018-10-26)

#260

För att man måste tänka över varför man vill skicka ut en pojk på 13år till ett land som är faligt. Jag för står att man inte kan tag hand om alla,men han är ju bara ett barn.

(Örebro, 2018-10-26)

#265

Migrationsverkets beslut är rättsosäkra. Människor ska inte skickas tillbaka till krig. Amnesti är det enda alternativet, allt annat är en skam

(Alvhem , 2018-10-26)

#271

Min erfarenhet efter att ha varit kontaktfamilj för 2 ensamkommande är att det är väldigt administrativt rörigt och rättsosäkert. Jag har helt tappat förtroendet för myndigheten. Att man dessutom anser att Afghanistan är ett säkert land är SKANDAL. Generaldirektören gör dock ett gott intryck.

(Horred, 2018-10-26)

#281

Sverige måste återta rättssäkerheten, därför måste en utredning ske.

(Vänersborg, 2018-10-26)

#283

Det vi gör liknar 30 talet.
Stoppa utvisningarna till krig.

(Falun, 2018-10-26)

#288

Dessa människor är Sveriges framtid!

(Laholm , 2018-10-27)

#289

Jag vill att MIV gör sitt jobb som de ska och inte lägger sina egna värderingar i utredningarna de ska vara opartiska. Blir förtvivlad över den okunskap som finns på verket.

(Gävle , 2018-10-27)

#294

Jag skriver under pga. alla rättsosäkra utvisningsbeslut, brister i asylutredningar när man förutsätter att den asylsökande ljuger genomgående.

(Svanesund, 2018-10-27)

#296

För att utvisa människor till ett land där det är krig är ju fullkomligt omänskligt.

(Varberg, 2018-10-27)

#298

MV bryter mot det mänskliga rättigheterna genom sitt omänskliga hanterande av barn och vuxna!!

(Hova, 2018-10-27)

#300

Jag har tre Afghaner bor hos mig och jag har berättats för mig hur eländigt det är där men Migv tror dem inte ich måste kanske vidare till nösta land och börja om igen efter 3 år här. Jag känner minst 30 till med samma problem.

(Sala, 2018-10-27)

#302

Det har visat sig så många gånger att migrationsverkets bedömningar grundades på felaktiga grunder

(Hallstahammar, 2018-10-27)

#304

Empati

(Hova, 2018-10-27)

#306

Allt för många rättsvidriga beslut har tagits av Mv. Det är dags att det blir ordning och reda på den där myndigheten.

(Gullspång , 2018-10-27)

#308

Det fruktansvärda rättsosäkerheten på MV och domstolar. Den grymma förnekelsen om den fruktansvärda situation som råder i Afg och i synnerhet för de återvändande ( som kanske inte ens varit i Afg) från förtryckta minoritetsgrupper, konvertiter, homosexuella och alka som nu blivit försvenskade med nya kunskaper och insikter som strider helt mot talibanernas och andra fanatiska grupper som terroriserar landet. De ungdomar jag pratar med säger att Ahraf Ghani samarbetar med talibanerna. Detta är isåfall högst skrämmande!

(Varberg, 2018-10-27)

#309

Detta måste få ett slut! Alla måste inse situationen för unga i Afghanistan och helvetet för återvändande!

(Varberg, 2018-10-27)

#310

Alltför många beslut verkar fattats utan att ta hänsyn till bakgrund. Om en arbetsgivare gör fel ska inte den anställde drabbas. Barn ska över huvud taget inte skickas iväg någonstans när det finns en trygghet hos oss och det gör det alltid om vi lyssnar.

(Uppsala, 2018-10-27)

#316

Man skickar inte barn och unga till krig!

(JÄRNA, 2018-10-27)

#320

Asylprocessen inte är rättssäker. Reglerna låter sig hela tiden manipuleras av kreativa handläggare, i synnerhet vad det gäller åldersuppskrivningar. Vidare har de dålig landkännedom om Afgh. vilket också leder till felslut. Efter migrationsdomstolens i Malmö förhalning av NGL går det inte att komma ifrån misstanken att bland Migs anställda finns en överrepresentation av Sverigedemokrater. Det lär pågående forskning utvisa.

(Uppsala, 2018-10-27)

#323

Den ena skandalen avlöser den andra. Ingen rättssäkerhet finns i bedömningarna, barnkonventionen ignoreras, de mänskliga rättigheterna ignoreras. Människoliv tycks betydelselösa och felaktiga beslut, på bekostnad av människors liv och trygghet, fattas hela tiden. Gör om migrationsverket i grunden! Människor som flyr måste få en fristad!

(Västra Frölunda, 2018-10-28)

#324

Har väntat länge på att detta ska ske

(Skara, 2018-10-28)

#328

Ser det som en självklarhet!

(Falkenberg, 2018-10-28)

#336

Alla horribla och omänskliga utvisningsbeslut som ni fattar. Att ni inte ens förler FN:s barnkonvention. Att det verkar som era handläggare är helt outbildade människor som inte har vanlig humanitet som sitt verktyg. Att ni behandlar gravida och nyförlösta fruktansvärt uselt. Låter dem bo i skrymslen utan tillgång till vatten och hygien utan att gå ut i kylan.

(Falkenberg, 2018-10-28)

#343

Alla människor borde ha rätt till en rättssäker process gentemot myndigheter.

(Vislanda, 2018-10-28)

#352

Allt är ett enda hafsverk. Verkar som Migrationsverket har provision på att utvisa så många som möjligt. Nasifasoner.

(Skellefteå , 2018-10-28)

#357

Alltför många fel har begåtts

(Växjö, 2018-10-28)

#363

Jag anser att ungdomarna ska stanna i Sverige. Att Migrationsverket hanterat asylfrågan på ett rättsosäkert sätt.

(Frösön, 2018-10-28)

#365

Gör om gör rätt

(Hallstahammar , 2018-10-28)

#373

Så många beslut som inte är rättssäkra. Hur kan man skriva upp ungdomars ålder bara genom ett enda samtal? Så många ungdomar som inte har blivit trodda och där MV har ställt orimliga krav på bevis. MV måste kontrolleras och bedömningarna synas. Det handlar om ungdomars liv!

(91832, 2018-10-28)

#374

Medmänsklighet

(Hede, 2018-10-28)

#383

Jag håller med

(Lansjärv, 2018-10-28)

#387

Sverige har tagit på sig ett ansvar för dessa ensamkommamde ungdomar och Migrationsverket har misskött sitt uppdrag å de grövsta.

(Umeå, 2018-10-28)

#390

Såååå viktigt för mej

(Göteborg, 2018-10-28)

#393

Jag har sett oacceptabla bedömningar, okunnig personal som inte sköter sitt jobb. Jag har sett barn som lider helveteskval för fel som gjorts och ingen bryr sig.

(Tibro, 2018-10-28)