Behåll 30 på Beckombergavägen i Norra Ängby

Kommentarer

#4

Jag bor längs med Beckombergavägen och ser dagligen bilar susa förbi i 60 km/h på denna smala väg med villor precis intill och 100-tals barn som går och cyklar till skolan varje dag. En höjning av dagens 30 km/h skulle vara förödande för säkerheten, miljön och vår boendesituation.

(Bromma, 2017-03-15)

#6

Bor i NÄ.

(Bromma, 2017-03-15)

#10

Det vore fruktansvärt för alla barn i området med höjd hastighet på Beckombergavägen, då det är så många som använder den för att komma till skola/förskola.

(Stockholm, Bromma , 2017-03-15)

#13

För att förslaget är katastrofalt! Kom igen - gör det säkert för alla gångare - och extra tryggt för våra barn.

(Bromma, 2017-03-15)

#14

Jag har bott på gatan i 17 år. En höjning är det sista vi behöver, snarare åtgärder som minskar trafiken

(Bromma, 2017-03-15)

#15

På Beckombergavägen ligger en stor grundskola och ett dagis. Barnen behöver en säker väg till dagis och skola. Dessutom ligger två lekparker längs Beckombergavägen, runt vilka många barn rör sig. Högre hastighet skulle innebära en stor risk för barnens säkerhet.

(Bromma, 2017-03-15)

#16

30 är en lämplig gräns då majoriteten i nuläget kör i 40. Skulle ni ändra till 40 så kommer fordon köra i 50-60 vilket skulle vara livsfarligt!

(Stockholm, 2017-03-15)

#19

Jag har barn som både går på Nya Elementar och Sjöingenjör förskola. När vi ska korsa övergångsstället kommer många körandes klart mer än 30 km (förmodligen 50 km) och stannar bara om man sätter ut foten på gatan. Knappt någon saktar in frivilligt och det finns inga farthinder. Känns inte alls tryggt att släppa min nioåring till skolan när hon går över där själv. Idag använder nog många Beckombergavägen som genväg och det lär inte bli färre om hastigheten höjs utan farthinder. Det ökar risken att något barn kommer att bli påkörd.

(Bromma, 2017-03-15)

#21

Jag tycker barnen ska ha en säker väg till skolan.

(Stockholm, 2017-03-15)

#24

Mina barn kommer att gå denna vägen till skolan varje dag. Katastrof om det blir högre hastighet än 30 km/H. Livsfarligt!

(Bromma, 2017-03-15)

#26

Behåll 30km/h på Beckombergavägen.

(Bromma, 2017-03-15)

#29

Beckombergavägen är redan idag en farlig väg och genom att höja blir den ännu farligare.

(Bromma, 2017-03-15)

#32

Folk kör redan för snabbt där. Vågar inte tänka på vad som kommer hända om man höjer hastigheten. Har barn som börjar i ängby skola till hösten.

(Stockholm, 2017-03-15)

#40

Beckombergavägen är en bred och rak gata som redan idag uppenbarligen är svår att hålla hastighetsgränser på. En högre gräns skulle innebära ännu högre hastigheter. Det som behövs är refuger, gupp eller någon annan typ av farthinder. Inte ökad hastighetsgräns.

(Bromma, 2017-03-15)

#41

Jag bor här och vet att det kommer att köras fortare än 40 om det höjs.

(Bromma , 2017-03-15)

#51

Mina barn går idag på förskola och skola längs denna gata och det är helt sjukt att ni överväger att höja hastigheten från 30 km/H. Den borde sänkas. Det är extremt dålig belysning och sikt som det är med parkerade bilar och annat. Dessutom få övergångsställen som barnen kan använda!

(Stockholm, 2017-03-15)

#53

Vi bor vid torget och ser dagligen hårresande hastigheter trots gupp, korsning och massor av barn på väg till och från skolan. Vi som bor vid "de nya guppen" hör numera ständigt bilar som skrapar i för att de kör på tok för fort. Husen som är från 30 -talet vibrerar och ljudnivån inne är ofta hög pga av trafiken. Höjer man hastigheten kommer fler att använda denna redan högt belastade väg som genomfartsväg.

(Bromma, 2017-03-15)

#54

Jag till fullo håller med

(Stockholm, 2017-03-15)

#59

När vi i alla år kämpat för fartdämpande åtgärder och bättre skyltning för att folk ska uppmärksamma att det är 30 på Beckombergavägen känns det ju helt absurt att man istället föreslår en hastighetshöjning... Kom igen nu - bättre kan ni!!

(Bromma, 2017-03-15)

#60

Instämmer i detta, och lägger till att grundförhållanden med hus byggda i lera inte tål högre farter, då vibrationerna redan nu är skadliga.
Det är redan nu är medelhastighet mycket högre, 30 km/h efterlevs inte och det måste till fler kontroller.

(Bromma, 2017-03-15)

#66

Jag bor i området, har själv barn som kommer att gå denna väg till skolan. Mer intressant är att fråga varför någon tycker det är motiverat att höja hastigheten?

(Bergslagsvägen 284, 2017-03-15)

#68

Vill att våra barn och barnbarn inte ska utsättas för onödig fara på väg till ocg från dagis/skola/fritids.

(Bromma, 2017-03-15)

#69

Jag skriver under för att barn går varje dag längs med och över denna gata till och från skola och förskola.

(Bromma, 2017-03-15)

#70

Jag och min man bor med våra döttrar 3 och 6 år på Beckombergavägen. Redan nu när det är 30 (som få håller) är det med livet som insats barnen korsar vägen.

( Bromma, 2017-03-15)

#71

Jag vill ha LÄGRE hastighet

(Bromma, 2017-03-15)

#76

30 km/h är alldeles tillräckligt !

(Bromma, Stockholm, 2017-03-15)

#82

Vägen saknar cykelväg, ökad hastighet skulle göra oss cyklister ännu mer utsatta. Sluta premiera bilåkande och bygg istället infrastruktur för oss som cyklar. Sänk hastigheten till 20 km/h i på alla lokalgator.

(Bromma, 2017-03-16)

#84

J

(Bromma, 2017-03-16)

#88

Bor själv på Beckombergavägen (precis vid ett farthinder) där våra fönster skallrar när galna bilister dundrar på i för hög fart, det är idag 30. Blir rädd när jag tänker på att ni funderar på att höja till 40 när så många idag redan kör i 50. Det är dessutom en väg där det går barn till två skolor och ett dagis, finns det inte en regel om Max 30 vid skolor? Vem vill ta ansvaret när ett barn blir överkört?

(Stockholm, 2017-03-16)

#94

Tättbebyggt bostadsområde med mycket barn. Självklart HÖGST 30 km/tim.

(Bromma, 2017-03-16)

#95

Jag skriver under då Beckombergavägen ligger i hjärtat av Norra Ängby och många barn passerar/behöver korsa vägen för att ta sig till och från skolan.

(Bromma, 2017-03-16)

#103

Bor i Norra Ängby

(Bromma, 2017-03-16)

#106

Bor och har mina barn gåendes på vägen till skolan.

(Stockholm, 2017-03-16)

#110

För höga hastigheter i Norra Ängby.
Även på bergslagsvägen nära islandstorget

(Bromma, 2017-03-16)

#113

Det är väldigt många barn i rörelse på och runt den vägen dels på grund av skolan som ligger i anknytning till vägen men också att det ligger många lekplatser i anknytning till den vägen, så att höja hastigheten där är inte en bra beslut.

(norra ängby, 2017-03-16)

#114

mycket barn och parker och skolor i anknytning till vägen

(norra ängby , 2017-03-16)

#124

Se ovan, Susanna Vidlunds inlaga

(Stockholm , Norra Ängby, 2017-03-18)

#127

Det vore vansinne att höja hastigheten på en väg som korsas av flera hundra skolbarn varje vardag.

(Bromma , 2017-03-18)

#129

Det bor barn här!!!!

(Bromma, 2017-03-18)

#131

Småbarnsförälder boende på Beckombergavägen.

(Norra Ängby / BROMMA, 2017-03-18)

#135

Det är helt vansinnigt att man bestämmer sig för att HÖJA hastigheten från 30 till 40, på en gata som beckombergavägen. Gatan kantas idag av förskolor, öppna lekplatser och en stor skola i Nya Elementar. Det finns ingen säkerhet gör våra barn att gå själva till skolan om detta går igenom.

(Stockholm, 2017-03-19)

#142

Barnens säkerhet

(Stockholm, 2017-03-23)

#147

Jag striver under på grund av många små barn på denna väg

(Bromma , 2017-03-23)

#148

Jag skriver på detta eftersom Beckombergavägen är en väg för skolbarn både till Norra Ängby skola och Nya Elementar. Det finns endast en gångväg och ingen cykelbana därför måste barnen cykla på den mycket trafikerade Beckombergavägen. Ett galet förslag att HÖJA hastigheten när dem gjort allt möjligt för att bilusterna ska hålla hastigheten på 30 km/h.

(Bromma, 2017-03-23)

#160

Vi behöver få ner farten på denna gata, inte högre!

(Bromma, 2017-03-24)

#162

Beckombergavägen är delvis en genomfartsled med tidvis mycket bilar. Samtidigt passerar många barn längs med o över gatan på väg till o från skola resp. dagis. Redan idag kör alltför många för fort!

(Bromma, 2017-03-24)

#168

Barn och husdjur ska tryggt kunna vara utomhus i sina egna hemkvarter. Hela idén med villaområden - de ska inte betala priset för märkliga trafikbeslut och uteblivna trafikleder avsedda för biltrafiken.

(Sthlm bromma, 2017-03-24)

#172

Det skulle försämra tryggheten för oss boende i området avsevärt om hastighetsgränsen höjdes till 40 km/h.

(Bromma, 2017-03-25)

#173

1. Barn, husdjur, cyklister och andra trafikanter dagligen riskerar att skadas eller dödas av fordon med hög hastighet.
2. Trafikanterna respekterar inte ens idag hastighetsbegränsningen. Vad händer då om den höjs från 30 till 40?
3. Det är ett bostadsområde, inte en trafikled. Boende måste kunna bo och leva i sitt bostadsområde utan att riskera att skadas eller dödas av ett fordon i hög hastighet.
4. Det är bevisat i alla studier - hastigheten dödar.

(Stockholm, 2017-03-25)

#178

Jag bryr mig om barnbarnens säkerhet och miljön. Låt inte stressade bilförare få bestämma

(Stockholm, 2017-03-28)

#192

Susanne Krabbe Langdal

(Norra Ängby, Bromma, 2017-05-08)

#193

30 Kmh är tillräckligt snabbt på denna väg.

(Bromma, 2018-04-19)

#194

Förslaget känns helt galet. Finns det inget bättre staden kan göra för skattebetalarnas pengar än att driva igenom impoppulära förändringar som riskerar allvarligt skada barn och boende i området.
/ Martin

(BROMMA, 2020-12-10)