Nollvision för våldtäkt

Jag är så trött på alla där ute som säger att en nollvision för våldtäkt aldrig kan bli verklighet! Klart att det kan! Varför ska vi ha nollvision för trafiken men inte för våldtäkt!

Våldtäkt drabbar nästan alltid kvinnor, unga som gamla.

"Under 2014 anmäldes 20 300 sexualbrott varav 6 700 rubicerades som våldtäkt. I den Nationella trygghetsundersökningen uppger 1,3 procent att de utsattes för sexualbrott under 2013."

www.bra.se

1,3 procent kanske inte låter som mycket men det motsvarar 98 000 kvinnor. Alltså 98 000 kvinnor utsattes för sexualbrott år 2013.

Är det så många trafikolyckor ens på ett år?

"Antal händelser uppgår uppskattningsvis till ungefär 425 000."

www.bra.se

Hur som helst. Denna petition går ut på att försöka införa en nollvision för våldtäkt. Regeringen har redan tagit upp detta ämne men dom anser att det är omöjligt. Hur kan det vara omöjligt? På 80-talet införde dom information om HIV i grundskolorna och effekten blev slående. Alla visste att man skulle skydda sej redan innan de ens var könsmogna.

Om vi tar in strikt information om våldtäkter och hur de påverkar kvinnan både psykiskt och fysiskt redan i tidig skolgång kan vi garanterat uppnå en viss nollvision.

Så skriv under nu! Gör skillnad! Halva Sveriges befolkning ska inte behöva vara ständigt rädda för att våldtas i tid och otid! Ingen kan göra allt men alla kan göra något!!