Nej tack till busstrafik på Maria Röhls Väg

Sedan flera år finns det en plan om att linje 181 skall göra en omväg genom nya stadsdelen Lilla Sköndal via Maria Röhls väg och Karin Larsson väg. Många boende blev lättade när det stod klart att SL ifrågasatte om det verkligen är lämpligt med busstrafik i området. Tyvärr är dock frågan ännu inte avgjord och det finns också vissa initiativ som är positiva till busstrafik.

Det är därför viktigt att vi boende tydliggör att det är en väldigt dålig idé att köra tät trafik med stora ledbussar från kl 05.00 till kl 00.00 på Maria Röhls väg. Våra viktigaste argument är:

* Befintliga hållplatser vid Norra Sköndal och Stora Sköndals väg uppfyller mer än väl behovet av tillgänglighet.

* Maria Röhls väg är en smal lokalgata med många utfarter vilket gör gatan olämplig för busstrafik.

* Busstrafik på Maria Röhls väg skulle vara direkt livsfarligt eftersom det är så mycket barn och vuxna som rör sig mellan bebyggelsen och parkerna längs gatan.

Skriv under om du inte vill ha busstrafik på Maria Röhls väg! Namnlistan kommer att skickas både till ansvariga personer inom SL och till Stockholms kommun.

Vänligen

Sebastian Dahlgren Axelsson, Maria Röhls väg 38

PS. Vidarebefordra gärna denna lista till dina grannar.

Sebastian Dahlgren Axelsson    Kontakta namninsamlingens skapare