Nav1 fritidsgård

Nav1 har varit Upplands Väsbys nästan populäraste fritidsgård och många ungdomars trygga punkt, men pga bråk som har varit i skolan som är sammankopplad till Nav1 så vill Moderaterna antingen stänga ner fritidsgården eller byta den till en ”gruppverksamhetsgård”.

Om nav1 endast har gruppverksamheter innebär det att det inte längre finns chans att ha filmkvällar, kvällar där man kan sjunga och dansa och dagar där de som inte får är med i gruppverksamheterna inte får vistas i lokalen.

Men fritidsgård utan ungdomar? En fritidsgård där bara VISSA ungdomar får komma in? NEJ, det är så orättvist!! jag och mina kompisar som har varit stammisar hos Nav1 tycker är så tråkigt, politikerna har förstört våran fritidsgård och försöker trycka varenda litet problem som skolan har på våran gård, vilken är helt fel.

jag och många andra ungdomar ser inget problem på denna fritidsgård utom att politikerna har velat stänga ner den i ca 1 år. Detta påverkas alla oss negativt och vi ungdomar har nästan ingen makt eller någon åsikt om det de gör.

Så nu försöker vi samla ihop så många som möjligt och sedan överklaga till dessa politiker så att de förstår att vi vill ha kvar våran fritidsgård.