Bostad åt alla - Bygg bostäder folk har råd med!


Gäst

#1

2016-05-22 19:55

Bostadspolitik måste ändras för att alla har möjlighet att ha plats att bo och det måste inte vara så dyrt. Mer hyresrätt läganheter behövs. Man kan inte venta minst 4 år för att få förstahandskontakt.

Gäst

#2

2016-05-22 20:13

Det finns en skriande brist på hyresrätter och jag vill hjälpa till att göra något åt det!

Gäst

#3

2016-05-23 15:14

Det är upprörande hur hyresvärdar tillåts renovera och sedan ta ut ockerhyror som ingen "vanlig" människa har råd med! Det minskar antalet lägenheter med rimliga hyror. Hyresvärdarna måste ta ett socialt ansvar och bygga för alla! Fler billiga hyresrätter måste byggas, och ett tak för hur dyr en lägenhet får vara måste sättas! Hyresvärdarna utnyttjar nu bostadsbristen och tar ut hutlösa hyror och bygger dyrt för att de vet att människor är desperata efter en bostad. Det måste bli ett stopp för dessa hänsynslösa hyresvärdar som också ökar på segregationen ytterligare!

Gäst

#4

2016-05-23 21:42

Vi är mååånga som behöver bostäder och färre blir det inte... och många är mycket trångbodda. Själv bor jag litet med min familj önskar större... kanske ger jag upp efter många år sökande. Barnen blir ju äldre om några år flyttar kanske narnen hemifrån OM det finns någon bostad att flytta till...

Gäst

#5

2016-05-24 20:25

Ungavuxna bor hos sina föräldrar

Gäst

#6

2016-06-02 09:54

Inför även en nollvision mot hemlöshet! INGEN, absolut INGEN, ska behöva bo ute på gatan i ett rikt & kallt land som Sverige!