Ett barns rätt till den kärlek och trygghet hon känner till.

Texten är lånad av Jenny Nilsson, Kristinehamn som beskriver situationen på pricken!! Vet det med all säkerhet!!

• Jag ska berätta en historia för er. Det var en gång en liten flicka som bodde hemma hos sin mamma och pappa, men mamman och pappan hade ingen möjlighet att ta hand om den lilla flickan. Den lilla flickan fick då flytta hem till sin mormor detta bestämde några ”tanter”som jobbar på ett kontor. Den lilla flickan var ett år när hon fick flytta hem till sin mormor. Hennes mormor älskade henne mest av allt i hela världen de hade det riktigt bra tillsammans. Mormorn gav den lilla flickan allt av sin tid och lekte med henne varje dag. Den lilla flickan fick ett väldigt fint rum hos sin mormor och mormodern kom att bli flickans stora trygghet i livet. Flickan vart äldre och började på dagis där hon trivdes väldigt bra hon fick nya kompisar som hon tyckte mycket om.
    - [ ] Nu hade flickan bott hos mormodern i 3 år då bestämde ”tanterna” på kontoret att flickan inte skulle bo hos mormodern längre. Hon skulle få flytta långt bort i från alla sina släktingar och kompisar. ”Tanterna” på kontoret tyckte att ”alla ungar ska ha samma förutsättningar” sa de. Detta tyckte då inte tanterna var kärlek, trygghet och att man ger barnen massor av tid. Nej, inte enligt ”tanterna”på kontoret för dem var det viktigare att familjen var helt perfekt ”utåt sett”. De tyckte inte att mormodern hade svarat ”rätt” på frågor som de hade ställt. De brydde sig heller inte om att mormodern var lite nervös varje gång hon skulle träffa ”tanterna” för att hon alltid gjorde fel och sa fel saker enligt dem.
    - [ ] ”Tanterna”på kontoret hade bara varit och hälsat på flickan några gånger under de tre åren hon bott hos sin mormor så de kände inte flickan. De som kände flickan var de som jobbade på dagiset de tyckte att flickan hade det jättebra hos sin mormor och skulle stanna där.
    - [ ] ”Tanterna” på kontoret bestämmer iallafall och nu efter jul och nyår ska de flytta den lilla flickan.
    - [ ] #sannberättelse#kristinehamnssocialkontor#paragrafryttare#nollempati#