En trygg och säker skola för barnen i Kils kommun!

Med anledning av kommunsytrelsens förslag om nybyggnation av en 3-parallellig skola på Viksta vill vi göra allt för att behålla småskolorna i Kil. Förslaget är framlagt till kommunfullmäktige som ska fatta det slutgiltiga beslutet den 21 februari.

Om en 3-parallellskola byggs betyder att det skulle gå enormt många barn på skolan. (Skolan byggs för att rymma 525 elever)  Det finns flera fördelar med att ha mindre skolor kvar som ex. Mindre klasser, chans för barnen att få mer hjälp, trygghet för alla elever oavsett behov, ALLA barn behöver bli sedda oavsett vilken personlighet man har.

Det är även beslutat att dra om områdesupptagningen på elever i kommunen. Det innebär fler elever både på Dallidenskolan och Sannerudsskolan. Finns plats för det undrar vi?

Det finns forskning som visar på att mindre klasser är bättre för inlärning och skolresultat. Med tanke på att några av kommunens skolor redan nu har otroligt dåliga resultat, där elever ej uppnår godkänd nivå så tror inte vi att en 3-parallellig skola  gynnar framtidens barn i Kils kommun.

Gå gärna med i vår grupp på facebook: Skolorna i Kils framtid

BEHÅLL SMÅSKOLORNA I KILS KOMMUN!!

Tycker ni som vi? SKRIV DÅ UNDER!!