Ombyggnad och anpassning av simhallen i tranemo.

Kontakta namninsamlingens skapare

Uppdatering kring simhallen

2019-11-27 15:37:27

Som ni kanske sett så har jag medverkat i stt ang simhallen. Jag tog även tillfället intakt att träffa tony Hansen vår kommunordförande för en diskussion om saken. En motion ang simhallen var på tapeten för ett tag sedan men den fick inget fäste hos kommunfullmäktige pga att en utredning av en oberoende part skulle göras om hur vår simhall "mår". Den utredningen är klar första kvartalet nästa år och i samråd med tony ska jag invänta den för att kunna ta del av informationen om hur skicket är. Utifrån den gör man då en bedömning om simhallen har större prio än en 10 års plan. Säkerheten i lilla bassängen är en annan sak än hur simhallen mår och han lovade mig att ta den saken vidare direkt för diskussion. Jag fick hans mobil nr så jag kan hålla mig uppdaterad och er under vägen tills utredningen är färdigställd. Är jag inte nöjd med utredningen och de fortsätter sikta på en tio års plan så lämnar jag in ett medborgarförslag första fullmäktige möte i samband med rapporten om skicket. Så får vi se hur det går då. Håll tummarna. Men sluta inte skriva på om ni håller med om att vår simhall behöver upprustning!

tack för alla som stöttat i detta. Ni är toppen. Tillsammans är vi starka.

Fredrika Jansson

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.