Ombyggnad och anpassning av simhallen i tranemo.

9B5B87EE-4322-45BE-9DE4-18C8734D89A6.jpegdetta är vår simhall!

det enda som förändrats utseende mässigt de senaste åren är den nya fina idrottshallen gymnasterna kämpade hårt för!

tillbaka till vår simhall. En simhall som är väl använd. Alltid mycket folk från vår kommun som badar och, Umgås med barn och vänner. Men också motionerar för vår hälsas skull. Personal som är toppen och kreativa med det lilla vi har i jämförelse med tex Svenljunga! Som reumatiker behöver jag varmvatten och motion för att min hälsa ska va bra. Jag talar nog för många i vår kommun! Varmvatten i kombination med vattengympa har hälsofördelar som inte går att jämföra med en svinkall bassäng. Varför ska vi tranemobor gynna Svenljunga kommun och utnyttja deras anläggning när vi skulle kunna ha en egen! Politikerna de värnar om bibliotek om kultur och om image! Men vår simhall har haft samma sunkiga panel i 50 år!! Samma kaklade golv i 50 år!! Jag gjorde torr sin med Gert på samma golv i simma bassäng för 27 år sedan!Vi betalar Svenljunga för att få va hälsosamma och bekväma i varmvatten. Handikappsanpassad nej nej! De har en lyft för handikappade människor som är rostig och som dessutom ska va i den stora bassängen som är iskall. Vilken förlamad människa eller funktionsnedsatt person vill bli nedsänkt i en svinkall pool med en rostig lyft! Lilla bassängen- den varma. Stackars personal kuta omkring för att se till att barn inte sprang och hoppa från kanten. Står man på kanten så är det ett stup rätt ned ca 1-1.5 m högt. Vad händer om personal inte ser. Eller om föräldrar har två barn med sig som drar åt ena hållet. Ska kommunen och våra politiker betala för barn som ev kan göra illa sig i den bemärkelse att den rostiga lyften ska behöva sänka ned dem i den svinkalla poolen! Prioritering!! Svenljunga ska gynnas av tranemoborna för tranemos politiker värnar om image och inte samhällets folkhälsa i stora allmänhet. Det är rent ut sagt för kastligt! Ett annat ex är att man måste typ ta bilen eller cykel för att ta sig till en lekplats för barnen. Men Svenljunga har ju en en fin. Prioriteringen är ju klart olika för olika kommuner. Hälsa och livsstil i Svenljunga, image och materiella ting i tranemo som gynnar typ kommunens politiker och inte den gemene mannen. Alla ska ha rätt att bada!! Gammal som ung. Frisk eller funktionsnedsatt på något sätt. Det ska va en självklarhet. Och säkerheten kring våra barn i en simhall är A och O..

skriv under så vi blir hörda!
alla människor är olika och olikheten gör oss starka tillsammans men en kommunal styrd simhall ska passa våra olikheter så alla har rätt att få vara hälsosamma på hemmaplan!

Genom att underteckna godkänner jag att Fredrika Jansson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.