Stoppa rivning av unik kyrkobyggnad i Sunne centrum

Kontakta namninsamlingens skapare

Trots stort engagemang kunde vi inte rädda Betelkyrkan i Sunne!

2020-02-03 17:56:12

Stort tack för ditt försök att hindra rivningen av Betelkyrkan i Sunne. Vid ett möte med politikerna i Sunne kommunhus lyfte jag fram resultatet av omröstningen. Vi är många som tagit ställning. Dessvärre gick inte rivningen att stoppa. Vi lyckades dock överklaga rivningsbeslutet till Länsstyrelsen som utredde om byggnaden borde byggnadsminnesförklaras. Man konstaterade (väntat) att den inte kunde det då den inte hade ett synnerligen högt skyddsvärde, men Länsstyrelsen riktade kritik mot hur Sunne kommun hanterat processen. Om du vill ta del av Länsstyrelsens utlåtande, vänligen skicka mig ett meddelande.

Det är bara att beklaga att man inte ser värdet av bevarande när man ska utveckla en plats. Sunne har förlorat ännu en av sina profilbyggnader.

Återigen varmt tack för ditt stöd!

Mattias Westgård

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.