Stoppa exploateringen av Gråbos jordbruksmarker!

Kontakta namninsamlingens skapare

Exploateringen av Gråbos jordbruksmarker.

2020-04-23 15:30:01

Det går att läsa om det nya beslutet om att bygga på Bäckamadens marker i Lerums tidning. 22 april. sid. 8

Trots 265 underskrifter och ett stort antal anledningar till varför det inte borde byggas där så fortgår planen nästintill likadant som förut. 210 bostäder och en förskola ska byggas. Frågan om jordbruksmarkerna togs upp men som man kan läsa i artikeln så väger det mindre i vågskålen. Något som känns som en fredsgåva är att de har beslutat att behålla ladugården.

Än så länge är det inte försent. Detaljplanen kommer läggas ut i kommunhuset fram till under maj månad, och som kommunalråd Eva Andersson säger är att det ska prövas i den demokratiska process som ett detaljplanarbete är.

Veronica Andersson

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.