Landsbygdskommitténs 75 åtgärder, som alla nuvarande riksdagspartier enats om, måste genomföras - NU! Rättvisare fördelning av resurser ger utveckling och välfärd i hela Sverige!

Kontakta namninsamlingens skapare

Din namnunderskrift är fortfarande lika viktig!

2020-10-09 08:36:40

Sedan det här uppropet skapades har lokala manifestationer gjort och vi även medverkat i en manifestation på Sergelstorg i Stockholm. Vi har också uppemot tusen namnunderskrifter på vanliga papperslistor. Den här digitala namninsamlingen samt listorna kommer att överlämnas till vår landsbygdsminister.

Riksorganisationen Hela Sverige ska leva gjorde under 2020 en rapport som visade att endast 3 av de 75 åtgärderna blivit genomförda. https://helasverige.se/fileadmin/user_upload/Landsbygdsutredning_75_forslag.pdf

Det här är skandal och visar än en gång att frågor som rör andra delar av landet än storstadsområdena negligeras. Det här kan vi bara inte gå med på. Något behöver hända NU!

Hjälp till genom att dela det här uppropet!

Inez Abrahamzon, för Inlandsupproret som blivit ett landsbygdsuppror

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.