Vi kräver fortsatt distansundervisning på Universitetet

När restriktioner nu släppts kring Corona/Covid-19, vill nu våra lärare att vi återgår till undervisning som ska genomföras på plats på Karolinska Institutet.

Vi vill slå ett slag för fortsatt undervisning på distans där det är möjligt och där vi studenter kan fortsätta att ta del av föreläsningar; oavsett om man har en snuva eller bor långt bort och har en lång resväg så ska man inte behöva missa material och information kring en kurs där undervisning lika gärna kan genomföras via Zoom eller med förinspelat material.
Många är vi som har haft stora fördelar med att slippa flytta i och med vår utbildning och där vi sparat både tid och pengar på att kunna använda våra egna hem och omkringliggande faciliteter till studier istället för att åka in till universitetet 3-5 ggr/vecka.
Vi vill att man har en mer öppen dialog med studenterna kring aktuella kurser och lyssnar på våra önskemål angående hur studierna bäst ska kunna genomföras.
Lärarna är anställda för att vi ska få en adekvat och lärorik undervisning, och vi studenter är också här för en lärorik utbildning , men flexibilitet kring önskemål om undervisningen måste kunna genomföras i samråd med oss studenter.

Skriv under med ditt namn och vilket program och termin du går för att kunna föra detta vidare till studierektor, rektor och andra berörda beslutsfattare på Karolinska Univeritetet.

Susanne Edström , studierådsrepresentant för Tandhygienistprogrammet T4    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Susanne Edström , studierådsrepresentant för Tandhygienistprogrammet T4 lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.