Ta tillbaka gymnasiekorten!

Vi i gymnasiet borde ha rätt till gymnasiekort då det säkert finns flera människor som inte har tillgång till cykel vilket skapar problem som gör att elever kommer komma senare till skolan eller inte alls. Detta kommer göra att pengarna som ska satsas på material och resurser i skolan inte kommer komma i använding i den utsräckning som behövs. Jag förespråkar att ta tillbaka gymnasiekorten då det gynnar otroligt många elever i hela Örebro län. Under vintern när cykelbanor inte alltid prioriteras så är det nästan omöjligt att ta sig fram, för att enkelt kunna ta sig fram och tillbaka till skolan krävs då ett busskort. Med tanke på att priserna har höjts och giltigehtstiden har sänkts från tre timmar till en timme försvårar det yttligare för elever att ta sig fram och tillbaka pga av att det blir för dyrt i längden. Att ta sig till och från skolan ska inte vara en klassfråga då bättre ställda familjer kommer ha råd att finansiera busskort och andra inte. I det långa loppet är detta sämre för miljön då fler kommer att få skjuts till och från skolan och därmed inte åka kollektivt vilket mycket bättre för miljön. Inte hållbart!

Genom att underteckna godkänner jag att Tindra Tapper lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.