Stoppa byggandet av 5 våningshus på Backtimjegränd/Rädisvägen

Samfälligheter och medborgare vill med detta medborgarförslag föreslå alternativ till de nuvarande planerna av bebyggelse utav område vid Backtimjegrän/Rädisvägen.

backtimjan-flygvy_(1).jpg

Screen-Shot-2018-04-13-at-10.31_.03_.png

Stockholm stad har som förslag att bygga 50 lägenheter

Förslaget till detaljplan för att bygga 50 nya lägenheter i varierande storlekar på fastigheten Backtimjan 1 och del av Hässelby Villastad 14:35 i stadsdelen Hässelby Villastad.

Huset föreslås få 4+1 våningsplan med intilliggande markparkering. Förgårdsmark skapas längs både Backtimjegränd och Rädisevägen. Husets och förgårdsmarkens utformning och husets möte med gatan ska utredas vidare.

De lägenheter som föreslås är samtliga bostadrätter (50 st) samt att markparkeringen blir en carport med plats för ca 35 bilar

Att Stockholm växer och att fler bostäder behövs är ett faktum, men att som i detta fall inte ta hänsyn till närliggande byggnader i form av radhus samt fråstående villor utan vilja börja bygga på höjden är inte ett alternativ där boendemiljön i sin helhet tas i beaktande.

Vårt medborgarförslag är att höjden på samtlig nybyggnation inom Backtimjan 1 samt delar av Hässelby Villastad 14:35 även i framtiden följer de anvisningar som idag finns avseende att bygga på höjden. Detta framgår tydligt i Bestämmelser til förslag till ändrad och utvidgad stadsplan för Kv. Fyrväpplingen m.m

Namninsamlingen är öppen för alla

Skriv under uppropet och dela gärna till andra.

Ps. Notera att du måste bekräfta mailet som skickas till dig för att aktivera registreringen.

Stephan Hale Kassör Tallrisets samfällighet    Kontakta namninsamlingens skapare