”Med anledning av Svar till Stefan Löfvéns uttalande häromdagen om att svensk coronastrategi fungerat bra för skolan.

Kommentarer

#204

Har varit sjuk i covid symptom från och till sedan v 11

Peter Wegner (Glumslöv, 2020-05-25)

#215

Regeringen och folkhälsomyndigheten ska skydda folket inte, som nu, utsätta oss för fara.

Elsbritt Söderström (Uppsala, 2020-05-25)

#221

Vi har riskgrupp i familjen och har sett hur coronaliknande sjukdom har slagit ut hela klasser på barnens skola.

Karin Helander (ÄLVSJÖ, 2020-05-25)

#227

Rädda liv på våra barn och pedagog! Ge lärarna det status och reapekt de förjönar och ge familjer garanti att barnens hälsa och trygghet inte aventyreras på godtyckliga bedömningar utan påvisade grunder!!

Melanie Kjellin (Kungsör, 2020-05-25)

#228

Jag efterhand blivit alltmer tveksam till myndigheternas inställning att envist hålla fast vid strategier, som inte tycks fungera. Och ändå låtsas att de fungerar
Samt en stor otydlighet beträffande hur vi faktiskt ska förhålla oss! Rekommendationer är alldeles för otydligt! Bestämmelser och påbud och regler kan man förvänta sig att folk följer!

Karin Winberg (Falkenberg , 2020-05-26)

#231

Håller helt med! Sätt liv och hälsa i första rummet.

Lars Fredriksson (Katrineholm, 2020-05-26)

#232

Håller med.

Stefan Markowicz (Göteborg, 2020-05-26)

#236

För att det är mitt högsta ansvar, mitt viktigaste uppdrag och min lagliga rätt som förälder att skydda mina barns liv och hälsa. Folkhälsomyndigheten uppmanar mig att använda mitt sunda förnuft och mitt sunda förnuft säger mig att mina barn också är människor som, precis som alla andra, bör arbeta hemifrån om de har möjlighet. Och det har de.

Sara Hofgren (Tumba, 2020-05-26)

#237

Jag skriver under på grund av att min man är riskgrupp.Jag själv har nedsatt immunförsvar och min lilla son också. Så om en av oss bli smittat då är hela familjen i fara. Ändå blev jag hotad av en lärare att mina barn kommer att gå om samma klass nästa termen trots att de gör allt som krävs. De studerar hemifrån och jag hjälper de med allt som behövs. Hon sa dessutom att vi kommer bli smittade oavsett för att vi är tvungna att gå till mataffärer.

Gulala Hawizi (Brandbergen, 2020-05-26)

#242

Många elever och personal har blivit smittade och smittat hos oss.Ett dödsfall.Skyhög frånvaro med sänkta betyg och långa sjukskrivningar som följd. Ingen handsprit tillgänglig.Trångt i korridorer och klassrum. Ingen testning och allt väl dolt och gömt under sekretess. Arbetsskada? Troligen ej.
Jag vill leva några år till (nu 8v diagnostiserad Covid 19 med djävulska ledsymptom), jag vill avsluta mina 45 år som lärare i ett klassrum med lyckliga och friska elever som är rustade för framtiden . Det går inte om det inte finns en hållbar strategi för skolan till hösten.

Ewa Wastesson (Stockholm, 2020-05-26)

#248

Jag är en F-3 lärare som sitter i samlingar och kramar och tröstar när någon gjort sig illa. Man måste det, även i dessa tider. Man kan inte sitta 2 meter ifrån och försöka trösta, eller förklara något. Det är helt omöjligt i de lokalerna och med de resurserna vi har idag!

Angeliqa Sigvardsson (Uppsala, 2020-05-26)

#250

Jag skriver under för att jag menar att vi i pandemitider måste vara mer genomtänkta och planera sanering av lokaler och se till att familjer i riskgrupper får undervisning. Övrig personal och elever behöver kunna hålla bättre avstånd. Alla åldrar smittar.

Anna Arvsten (Uppsala, 2020-05-26)

#267

Sjuk lärare sedan 13/3-20 i misstänkt covid-19.

Helena Zetterström (Malmö, 2020-05-30)

#276

Stoppa virusspridningen NU!
Begränsa/Bromsa/Minska virusspridningen DUGER INTE!!

Faramarz Hekmatara (JÄRFÄLLA, 2020-05-31)

#278

Stefan Löfven och hans regering är inkompetenta och kan inte leda landet. Det bästa vore om de bara avgick.

Angela Lindström (Stockholm, 2020-05-31)

#280

Att strategin regeringen/fhm använt sig av är en gedigen flopp och att Löfven har skickat fram en person som han sen kan skylla allt som gått fel på (Tegnell) då är det inte den pajasens fel (Löfven och JÖK:en)

Peter Larsson (Katrineholm, 2020-06-01)

#290

Detta låter orimligt då väldigt många har o är sjuka men ingen jag vet har blivit testad. Låter som skitsnack på hög nivå

Tony Torstensson (Nybro, 2020-06-01)

#292

Jag själv är lärare i grundskolan och har diagnostiserats med trolig covid-19 och varit sjuk i sex veckor nu. FHM:s riktlinjer om avstånd etc har inte gått att följa på skolan och sannolikheten är stor att jag smittats på min arbetsplats.

Linda Jakobsson (Nacka, 2020-06-01)

#295

Jag arbetar som lärare.

Lottha Hemlin (Tyresö, 2020-06-01)

#296

Jag och flera av mina kollegor och även elever har varit sjuka i långa perioder under de senaste månaderna. Många har varit rejält sjuka hemma men inte fått provtas. Sverige har haft en unik möjlighet att verkligen undersöka skolornas roll i smittspridningen. Det är oursäktligt att inte använda den möjligheten. Det är viktig kunskap inför nästa pandemi.

Christina Westberg (Partille , 2020-06-01)

#298

Specialpedagog. Jag drabbades hårt av Covid 19 i första vågen och blev mycket sjuk i 2 och en halv månad, ser nu fram emot månadsvis av rehabilitering och vet i dagsläget inte om mina organ är skadade för livet. Eller om jag ens i framtiden kommer orka med att arbeta på heltid igen. Väldigt högt pris att betala om man har många år kvar i arbetslivet och älskar sitt arbete med eleverna. Nekades testning och fick även problem med både vårdcentral och försäkringskassan för att jag inte testades. Inte så trevligt att handskas med när man är sjuk och svag i en ny och okänd sjukdom. Många andra drabbades lika illa som jag. Jag är absolut långt ifrån ensam.

May Launy (Malmö, 2020-06-01)

#303

Att iaf prioritera provtagning för all personal på skolan tycker jag är av stor vikt, för alla inblandade.

Gabriella Sverker (Aneby, 2020-06-01)

#304

Det stämmer det som står i denna skrift

Solveig Pettersson (Nora, 2020-06-01)

#305

30%av lärarna på skolan (Sthlm innerstad) har haft längre sjukfrånvaro än 3 veckor pga covid-19 symtom.

Lotta Willson (Stockholm, 2020-06-01)

#312

Blivit smittad på jobbet , smittat familjen varav en tillhör riskgrupp och ligger på sjukhus sedan 2 veckor tillbaka. Inte åkt kommunalt till arbetet sedan innan påsk, inga sociala kontakter förutom på jobbet. Riskgruppanhörig i karantän och jobbar hemifrån sedan 1/2. Det är på skolan jag blivit smittad.

Pia Sandström (Stockholm, 2020-06-02)

#315

Jag blev själv smittad av mitt barn som går i skolan, och jag känner många fler som just högst troligt blivit smittade av sina barn, vilket tyder på att det inte stämmer att barn inte medverkar till smittspridning.

Kristina G. Nilsson (Urshult, 2020-06-02)

#317

Jag är förskollärare och sjuk i bekräftad covid 19 efter lungröntgen. Har varit sjuk sedan 10/3, återgått två gånger under den tiden för att insjukna på nytt.

Marie Stenbäck (Gnesta, 2020-06-02)

#323

Välformulerad kritik och protest mot regeringens och politik för det nya Coronaviruset (vilken utgörs av att ha låtit Anders Tegnell, ej folkvald regera). Fortsatt skolplikt har gällt men inga särskilda åtgärder som distansundervisning, tester elller annat har erbjudits.

Jakob Söderberg (Drottningholm , 2020-06-03)

#324

Regeringen inte erkänner sitt misslyckande.

Kjell Högkil (Stockholm , 2020-06-03)

#325

Min svärmor som bor hos oss fick positiv på svaret av Covid-19 vi andra som är två vuxna och två barn bilen oxå sjuka men är osäkra på om vi oxå har haft det pga att vi andra inte blev testade. Va hemma tre veckor innan jag återvände till jobbet.

Glenda Cruz (Norrköping , 2020-06-03)

#328

Anser att det har skötts amatörmässigt, på inrådan av s.k. experter som har gissat sig fram.

Mats Hultman (Stockholm, 2020-06-04)

#335

Jag har barn i grundskola och i gymnasiet och förstår inte hur detta bara kan tillåtas fortgå.
Så trött på alla bortförklaringar från FHM och Regeringen, de tror folk är hur dumma som helst. Ändra strategi.

Anne Härndahl (Åled, 2020-06-05)

#337

Jag är förskollärare
Jag jobbar i förskolan
Förhållningssättet till vår verksamhet är oansvarigt och nonchalant
Vi har en orimlig arbetsbörda och arbetsmiljö som inte tas på allvar

Lotta Karlsson (Lenhovda, 2020-06-06)

#339

Det är det enda rätta att göra!

Cecilia Eklund (Åtvidaberg , 2020-06-09)

#340

Jag skriver här för att jag tycker att Tegnell- Lövfen strategi är farlig . Rädda våra barn ! Ni har dödat tillräckligt!

Irina Dyltiskaja (Stockholm , 2020-06-09)

#348

Sveriges strategi har varit fel från början. Så många liv har gått till spillo helt i onödan pga Sveriges flathet.
Äldre och riskgrupper har många själva valt isolering, hur länge skall dessa grupper behöva sitta isolerade? månader, år??
TÄNK OM - GÖR RÄTT

Elisabeth Mattsson (441 65 Alingsas Sweden, 2020-06-10)

#350

Strategin i det här landet Är ett skämt!
Tack för att Ni gav mig denna sjukdom och långtidssjukskrivning!

Georgia Christov (Lund, 2020-06-11)

#352

Jag anser det vara ett brott mot mänskliga rättigheter att ta ifrån föräldrar möjligheten att värja sina barn, sin familj och sig själv mot en samhällsfarlig smitta av dessa mått.
Att fullständigt underlåta befolkningen sin rättighet att kontrollera sin egen situation och hälsa, genom tvång och hot. Skamligt!

Malin Andersson (Strömstad, 2020-06-14)

#355

Jag har barn i grundskolan (åk 4-5) och tankarna har går så här här bland föräldrar o barn: om man kan gå till skolan o träffa kompisar, så kan man också ses på fritiden! Ingen idé att distansera sig...

Vi behöver hårdare åtgärder uppifrån! Distans o fjärrundervisning för alla skolelever som inte har föräldrar i samhällsviktiga positioner etc.
Låt inte barnen gå i förskola.
Jobba hemifrån.

Johanna Dietsch Bergdahl (Örebro, 2020-07-21)

#357

Det är mer än angeläget att situationen för skolpersonal och elever utreds ordentligt innan beslut om strategi tas. De som arbetar i skolan och de som är elever i den har samma människovärde som de som jobbar och finns på andra ställen.

Bernt Andersson (Götene, 2020-08-08)

#367

Jag anser att det finns ett mera fokuserat och kompetent ledarskap på vilket konfirmationsläger som helst. Från att ha varit Sosse i hela mitt liv så kommer jag inte att rösta igen nånsin då mitt förtroende för politiker är helt förbrukat.

Göran Diffner (Mkölby, 2021-01-10)



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...