Nu stoppar vi Skip stop över kommun- och partigränser!

Kommentarer

#802

Tullingebo

(Tullinge, 2017-12-08)

#803

Jag bor i Stuvsta och blir drabbat av det skip stop.

(Huddinge , 2017-12-08)

#818

Jag använder kollektivtrafiken 7 dagar i veckan och jag är i stort behov av den precis som alla andra i Tullinge och Stuvsta. Många pendlar varje dag från och till jobbet, vid rusningstid så är det flest människor som stiger av OCH på vid just stationerna Tullinge och Stuvsta. Så min fråga är följande: Om ni nu ska införa så kallade skipstop... VARFÖR just här i Tullinge och Stuvsta där människor är i störst behov av kontinuerlig kollektivtrafik.

(Tullinge, 2017-12-08)

#820

Det är oacceptabelt att dra ner på trafiken under rusningstid när det redan är så trångt på tågen för en stadsdel som växer kraftigt!

(Solna, 2017-12-08)

#831

Jäger bor I järvastaden och åker från ulriksdal

(Solna, 2017-12-09)

#833

Ha ha ni trodde jag var död :)

(Bor i Brasilien, 2017-12-09)

#835

Jag skriver under på grund av att detta beslut med skip stop och indragna avgångar och stationer går helt emot bl.a. miljömål (rekommenderas att ta bilen) försämrar radikalt flexibiliteten för oss småbarnsföräldrar. 18 miljoner har lagts ner och vad blev resultatet, färre avgångar på flertalet av stationerna. Är det så våra skattepengar ska användas? Detta är ett beslut som tagits med bristfälig analys och många frågetecken. Jag uppmanar er här att göra en korrekt utredning och se till alla kommuner och dess invånare som dagligen använder pendeltågen (citybanan)! Gör livet lättare för oss, inte svårare!

(Solna, 2017-12-09)

#838

Gränsen för vilka försämringar jag tål i kollektivtrafiken börjar nå sin gräns. Det är överfulla tåg och bussar, det är förseningar pga signalfel, nedrivna kontaktledningar, urspåringar, lövhalka, det är indragen infartsparkering i Stuvsta. Och så nu detta! Varför Stuvsta? Lottade man?

(Segeltorp, 2017-12-09)

#839

Tågen är alltid fulla och försenad. Om varannat tåg tas bort blir detta ännu värre och det finns ingen som kommer vänta in ett tåg som går 3 minuter snabbare när det står ett tåg inne.

(Rotebro, 2017-12-09)

#843

Sl skall stanna på alla stationer
Med tanke på er höjning av månads/årskort
vi resinärer betalar dyrt redan nu så inga
SKIPSTOPP HÄR INTE.

(tullinge, 2017-12-09)

#846

Det är inte förenligt med den inflytt Ulriksdal har.

(Solna, 2017-12-09)

#847

Kollektivtrafiken ska vara till för Alla!!!

(Sollentuna, Häggvik, 2017-12-09)

#855

Ett fullkomligt obegripligt beslut, små tidsvinster för dem som ”slipper stanna vid ett par stationer”. Vilka planer finns vid ”nedrivna kontaktledningar” och andra frekvent förekommande händelser som skapar tågstrul? Då måste väl förhoppningsvis(!!!?) försenade tåg stanna överallt, eller ska vi som bor på skip-stop stationer vänta ytterligare 25 minuter...(efter 25 minuters väntan) på att ”rätt” tåg ska komma?? Tänk rätt och gör om.

(Storstockholm, Norrviken, 2017-12-09)

#856

Min dagliga restid försämras kraftigt! Att andra får 3 minuters vinst är helt vansinnigt. Ingen sparar tid på att resa med pendeln. Signalfel, spårfel, vagnsfel kommer knappast att upphöra för snabbtågen.

(Solna, 2017-12-09)

#857

Oacceptabelt!

(Solna, 2017-12-09)

#859

Jag åker ofta till/från Ulriksdal, både i tjänsten o privat. Skip stop är en klar försämring!

(Sundbyberg , 2017-12-09)

#861

Ohållbart!

(Sollentuna, 2017-12-09)

#865

Jag vill prioritera kollektivtrafik men ser inte utvecklingen när jag behöver planera avgångar betydligt mer då bussar o tåg måste synkas och missar jag ett tåg är det långt med 15 (minst) till nästa i vår stressade tillvaro

(Sollentuna, 2017-12-09)

#866

Vi tar bilen istället!!!!!
Då slipper ni oss

(Tullinge, 2017-12-09)

#867

Försämrat resande

(Solentuna, 2017-12-09)

#871

Tåg planeringen påverkar mig vilket kommer att leda till 30 min extra tid till jobbet.

(Stockholm, 2017-12-09)

#884

Jag instämmer helt I vad Villaägarna i Stuvsta Snättringe anfört.

(Huddinge , 2017-12-09)

#887

Jag skriva under pga att
1) Tidsvinsten för passagerare som stiger på vid ändstationerna står inte i proportion till stöket, trängseln och tidsförlust som kommer att uppstå vid stationerna som vissa tåg hoppar över
2) När beslutet togs och kommunerna (och andra) fick tycker till, var det tänkt att antalet tåg skulle öka även i högtrafik (pga ökade kapacitet efter citytunnelns öppnande). Därmed skulle inte antal avgångar minskar någonstans, men skulle öka vid vissa stationer. Nu när det visar sig att antalet tåg öka knappt alls under högtrafik måste beslutet tas om med de nya fakta som underlag.

(Huddinge, 2017-12-09)

#888

Detta kommer medföra att människor kommer ta bilen till jobbet

(Stockholm, 2017-12-09)

#890

Jag skriver under för att det är helt galet att försvåra för folk att åka kommunalt, om inte annat så ur miljösynpunkt. Området och närområdet kring Järvastaden och Ulriksdal växer, då borde det vara orimligt att minska kollektivtrafiken.

(Stockholm, 2017-12-09)

#892

Blir det sämre pendeltågstäthet kommer jag och många andra att åka bil i större utsträckning.

(Solna, 2017-12-09)

#893

Vi har tidigare lång erfarenhet av skip-stop, Det blev kaos när något tåg var försenat, något som nu händer nästan dagligen p g a orimligt många signal-, växel-, vagnfel etc.

(Stuvsta, 2017-12-09)

#896

Skip stop är idiotiskt och orimligt, helt fel väg att gå. Oövertänkt och dåligt beslut som vi måste försöka stoppa till varje pris.

(Stuvsta, Huddinge, 2017-12-09)

#897

Vilket skämt, och så ska vi betala högre pris på biljetter också. Antagligen vill SL att färre ska åka kommunalt.

(Solna , 2017-12-09)

#900

Det strider mot miljömål att vi blir hänvisad till bil istället för kollektivtrafik. Vi bor 10 min m pendel från Sth City, är en dwl av en växande stotstadsregion, men ska nu få FÖRSÄMRAD kollektivtrafik i rusningstid??!!

(Stuvsta, 2017-12-09)

#901

Tidsvinsten är löjligt låg. Fine om den var 10 min eller mer men 3-4 min?! Seriöst!?

(Huddinge , 2017-12-09)

#902

Jag är emot att pendeltågen skippar vissa stationer.

(Stuvsta/Huddinge, 2017-12-09)

#904

Tågen ska inte åka förbi Stuvsta under rusningstrafik.

(Huddinge, 2017-12-09)

#905

Ger ingen märkbar tidsvinst för någon. Dåligt underbyggt alternativ.

(Huddinge, 2017-12-09)

#906

Idioti att skippa stationer för att korta en total restid från åndhållplats med 3-5 min.

(Huddinge, 2017-12-09)

#909

Jag bor i Stuvsta och arbetar på Söder. Åker dagligen pendeltåg och vet hur många som kliver på och av i Stuvsta. Det är fullkomligt orimligt att denna station ska hoppas över för att tjäna 3-5 minuter!

(Stockholm, 2017-12-09)

#917

Det är absurt att beskriva Stuvsta som en mindre frekventerad station. Välkommen att besöka verkligheten i rusningstrafik!

(Huddinge , 2017-12-09)

#923

Vi är beroende av pendeln som den är, eller Hellström bättre för att få ihop vardagen med små barn och jobb. Blir det halverad turtäthet i rusningstrafik för oss måste barnen vara på förskolan ännu längre. Inte kul alls!

(Huddinge , 2017-12-09)

#926

Med stort antal resenärer till helenelund, Solna Sundbyberg, då många företag väljer att etablera sig där, borde man se till att alla tåg växelvis kör alla sträckor. Minimum är ett antal tåg i rusning så att man kan undvika byten. Att göra detta och samtidigt hoppa över vissa stationer är inte någon bra ide.

(Trångsund, 2017-12-09)

#931

Ingen miljövinst

(Huddinge, 2017-12-09)

#933

Instämmer med allt ovan

(Solna, 2017-12-09)

#938

Jag anser att det är viktigt med en bra kollektivtrafiken och pendeltågsstationer ska rimligtvis användas fullt ut. Några minuters skillnad för de som åker riktigt långt är inget motiv för att hoppa över stationer.

(Stuvsta, 2017-12-09)

#939

Det är oacceptabelt att försämra kollektivtrafik en för vissa grupper av länets invånare.
Den trafiken betalar vi för genom våra skatter och vi kräver prestation för våra pengar.

(Stuvsta, 2017-12-09)

#941

Bor i Stuvsta. Redan nu, så är det svårt att få plats på P-tågen under rusningstrafik. Hur kommer det då bli, när trafiken blir glesare p.g.a. att tågen kommer att åka förbi. Helt enkelt, ännu ett knäppt beslut utav kontorsråttorna som lever långt ifrån verkligheten.

(Huddinge, 2017-12-09)

#942

Är emot skip stop

(Sollentuna, 2017-12-09)

#943

Jag är emot att villkoren för vissa medborgare i vårt samhälle ska förbättra genom att försämra villkoren för andra medborgare. Varför ska vissa få tätare avgångar på bekostnad att andra får färre avgångar? Det kan inte ligga i vårt samhällets intresse att ställa grupperna mot varandra. Vi bör bekämpa denna skadliga vi och dem tänkande. Med vänliga hälsningar, Alberto Huici

(Huddinge, 2017-12-09)

#944

Vill ha fler tåg och tågresor - inte färre! För en bra miljö även utanför City. <3

(Huddinge, 2017-12-09)

#951

Betalar lika mkt skatt och SL avgift och behöver inte försämring.

(Stuvsta, 2017-12-09)

#952

Stoppa skip-stop tågen nu.

(Solna, 2017-12-09)

#953

Betalar lika mkt skatt och SL avgift och behöver inte försämring.

(Stuvsta, 2017-12-09)

#956

Tidsvinsten, 3 min, står inte i rimlig proportion till förlusten av kvartstrafiken på drabbade stationer!

(Snättringe, 2017-12-09)

#961

Det drabbar mina pendlingsmöjligheter OCH det är alltid otrevligt fullt på tunnelbanan och ännu värre vid byte från blå till annan tunnelbana vid centralen.

(Sumpan, 2017-12-09)

#963

Jag tycker att den utesluter väldigt många boende i kommunen. Det blir färre anhängare för oss.

(Solkentuna, 2017-12-09)

#964

Detta är skandal!

(Huddinge, 2017-12-09)

#966

De turer jag åker med till mitt jobb på en förskola på söder försvinner. Undra om föräldrarna på jobbet tycker det e ok att jag öppnar sent?

(Stuvsta, 2017-12-09)

#970

Om det nu är så viktigt för miljön att vi ska åka mindre mindre bil är det helt ologiskt att försämra möjlighet till att åka kollektivt.

(Sundbyberg, 2017-12-09)

#977

Förändringarna innebär försämrad samhällsservice för ett område där fler oxh fler väljer att bo.

(Solna, 2017-12-09)

#980

För att jag håller med.

(Rotebro, 2017-12-09)

#982

Det kommer nu ta mig längre tid och jag kommer tvingas byta tåg bara för att ta mig från rosersberg till norrviken. Riktigt kasst blir det för oss som bor i Märsta/Rosersberg, detta kommer leda till att många fler kommer åka bil till jobbet. Förstår inte varför inte båda tågen kan gå från Märsta till stan alt. Att snabb-tåget börjar i Upplands-Väsby istället för tvärt om.

(Rosersberg, 2017-12-09)

#985

Jag skriver under på grund av att jag inte vill tåget ska hoppa över Stuvsta station.

(Stuvsta, 2017-12-09)

#987

Jag bor i Järvastaden, jag åker till jobbet dagligen med pendeltåget från Ulriksdals station i rusningstrafik. Jag brukar åka buss från Brotorp först alt promenera ca 15 min till Ulriskdals station sedan behöver jag även göra ett byte till. Det tar redan lång tid att åka kommunalt som det är trots att jag bor geografiskt relativt nära innerstaden. Nu kommer det blir ytterligare försämring och ta orimligt lång tid för mig att åka plus det kommer att vara för trångt så man riskerar att inte få plats. Tunnelbana tåg brukar inbland vara proppfulla men det kommer ändå en till tåg oftast 2 min efter. Ok om det fanns en direkt buss från Järvastaden/Brotorp till Solna station (utan värsta omväg) så man kan också utnyttja skiptågen därifrån. Vi i Järvstaden förlorar stort på det här.

(Solna, 2017-12-09)

#992

Jag bor i Tullinge och drabbas av detta!

(Stockholm, 2017-12-09)

#997

Jag vill kunna ta mig in till stan utan väntetider

(Solna, 2017-12-09)