Rädda 51-åriga C6an 2651 från skroten!!!

C6, som var starten på en ny generation vagnar från 1970- och 80-talet med bl.a. modernare förarmiljö och nya tekniska lösningar. C6 är dessutom den vagntyp som gått i trafik längst i tunnelbanans historia, så det är en vagntyp som många generationer av stockholmare har en relation till. Denna vagntyp vill SL få bort helt. Varenda vagn av denna typ kommer att skrotas inom en snar framtid. Men det får inte hända. Denna vagntyp har så mycket historia. Tänk hur många generationer som åkt med denna vagntyp tex.

C6 vagn 2651 är den första levererade C6an och än idag går den i trafik för SL/MTR. Den har hunnit fylla hela 51 år. Just denna vagn är viktigast att bevara så skriv under så fort det går! Det är ont om tid nu.

"Rädda de gamla tunnelbanetågen och pendeltågen!!!"-På Facebook

Rädda de gamla tunnelbanetågen och pendeltågen!!!    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Rädda de gamla tunnelbanetågen och pendeltågen!!! lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.