Namninsamling för lärande i Nacka gymnasium

"Det finns ett par, tre, fyra elever som har gått omkring i skolan och faktiskt uppmanat elever till att skolka. Vi kan alltså tala om att vissa elever här på skolan pratar om skolkvarsel /.../ Det är bara en sak man kan ställa sig. Vi håller oss efter lagen här och lagen förordar att vi är i skolan." - Carl Bildt, 1966.*

Vi ser idag liknande tendenser på Nacka gymnasium. Det har upprättats en namninsamling där elever förespråkat distansundervisning. Vi förstår bakgrunden till denna namninsamling, men vill med emfas uttrycka att dessa elever inte förstår konekvenserna av den här typen av undervisning. Vi försvarar allas rätt till en utbildning och anser att distansundervisningen inskränker på denna rätt. Dessutom talar utifrån egen erfarenhet då vi förra året fick genomlida distansundervisningens baksida.

Vi förespråkar en Coronasäker skola där Folkhälsomyndighetens rekommendationer efterlevs enligt konstens alla regler. Vår tilltro till experter på Folkhälsomyndigheten är större än till ett antal icke-akademiska elever som saknar epidemiologisk kompetens.

*Källa: https://youtu.be/mA7yxpP02bI

Årskurs 3, Nacka gymnasium    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Årskurs 3, Nacka gymnasium lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.