Genus förstör universitetsundervisningen! Låt oss befria universitetsstudenterna från genus!

Genus genomsyrar hela universitetsvärlden och universitetsstudenter är trötta på att genusperspektivet tar upp en sådan ohemult stor del av undervisningen. Få studenter vågar kritisera genusparadigmet på lektionstid eller i kursutvärderingar då de är rädda för repressalier. Studenterna vet att lärarna inte tolererar kritik mot genus. Genusperspektivet lär studenter att göra skillnad på människor baserat på hur de ser ut, vilket kön de har, vad de har för bakgrund och sexuell läggning. Genus uppmuntrar till att se och behandla människor olika, inte lika. Genusperspektivet leder till att människor värderas olika. Genus hör inte hemma på ett universitet. Genus är inte vetenskap. Tanken med jämställdhet var att kön, ras, läggning och bakgrund inte skulle styra hur vi behandlar varandra. Detta vill vi tillbaka till. Inget mer prat om ras, kön eller andra grupptillhörigheter! Genus indoktrinerar studenter till att granska människors grupptillhörighet istället för att se till deras personlighet, karaktär och kompetens. Låt oss befria universitetsstudenterna från genus! Genus är ovetenskapligt och samhällsdestruktivt.

"I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin, but by the content of their character." - Martin Luther King.