Stöd en yrkan om förbättrat, och mer genomarbetat, underlag för byggnation av fastigheter vid Axelsberg och Selmedalsvägen!

Nuvarande byggförslag anses av flera som oseriöst eftersom det saknar förankring  i kvalitativa aspekter, vetenskap och "hållbarhet". Nuvarande förslag är en kvantitativ optimering i syfte att få in så många lägenheter som möjligt utan analys och värdering av boendekvalitet för de nya och gamla invånarna.

Alltså "stöd en omarbetning av Byggprojekt Fader Bergström och närliggande projekt i Axelsberg" i syfte att öka kvalitet (barnomsorg, natur, integritet mm)!

OBS! Du måste bekräfta din underskrift i ett återvändande mejl som kan råka hamna i din "skräpkorg", se upp!

Stockholms skönhetsråd förkastar nuvarande byggförslag och kräver också en omarbetning, se länk

Ett sammanfattande försök att värdera kvalitativa aspekter i nu liggande planförslag görs i följande rapport, se länk  (av Anders Sjögren m fl boende i området Axelsberg/Mälarhöjden)

Sammanfattningen i rapporten måste tyvärr bli ganska tuff, se nedan:

Sammanfattning1.jpg

Ormens Pigor samfällighetsförening i Axelsberg/Mälarhöjden (Anders Sjögren)    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Ormens Pigor samfällighetsförening i Axelsberg/Mälarhöjden (Anders Sjögren) överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.