Stoppa utvisandet av min sjuka mormor Laya!

Kontakta namninsamlingens skapare

UPPDATERING av namninsamlingen: ” Stoppa utvisandet av min sjuka mormor Laya”

2022-11-13 13:01:20

Jag och min familj vill tacka alla som har skrivit under den här namninsamlingen och hjälpt sprida den.

Vi måste tyvärr meddela att min mormor Laya, gick bort natten till 9 november 2022. För ungefär 2 månad sedan fick vi reda på att min mormor hade fått livmodercancer. Efter att hon genomgick operation för att ta bort livmodern, blev hon sämre och hade svårigheter med hennes andning. Efter att vara i en respiratorbehandling drygt en vecka, hade hon några dagar då hon vaknade till, och kunde tillbringa sina sista dagar med sina barn och barnbarn på sjukhuset.

Vi är glada över att vi kunde vara hos henne och hjälpa henne under hennes sista år. Men det är helt absurt att migrationsverkets vägrade ge henne uppehållstillstånd och förnekade hennes hälsotillstånd. Då de ansåg att hon kunde klara sig själv i Iran. Det kunde hon inte ens här, trots all hjälp som hon fick här. Eftersom hon var papperslös så har vi i familjen mycket arbete att göra kring hennes begravning. Processen är mycket krångligare och dyrare.

Tara Talebsafa

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.