Stoppa utvisandet av min sjuka mormor Laya!

Jag och min familj har bott i Sverige sedan 2010. Vi alla i familjen har uppehållstillstånd och några av oss har dessutom ett svensk medborgarskap. Efter att min mamma och hennes syskon flyttat blev min mormor ensam kvar i Iran. Men 2016 så bestämde vi i familjen att hon skulle flytta hit så att vi skulle kunna hjälpas åt att ta hand om henne.

Min mormor, Laya 66 år, lider av diabetes, hjärtsjukdom och en begynnande demens. Trots denna komplicerade sjukdomsbild så har migrationsverket bestämt att hon ska utvisas till Iran, för att de anser att hon kan klara sig själv.

IMG_1533.JPG

Förutom att min mormor tar flera mediciner om dagen kan hon inte gå till affären själv, går vilse och behöver hjälp med både att komma ihåg och ta sin insulin. Migrationsverket anser att hon kan klara sig själv så länge hon har ekonomisk hjälp från oss. Vilket är helt absurt. Blir hon utvisad kommer hon inte få någon sort hjälp överhuvudtaget. Hon kommer till ett land där hon inte har ens en bostad eller tillgång till insulin. Bara från den svarta marknaden.

Hur ska en sjuk kvinna klara sig själv?

Därför har jag, Tara Talebsafa, gjort den här insamlingen som ett sista hopp för att min mormor ska få stanna. Jag kan inte se på när Migrationsverket slänger ut min mormor till ett land där hon förmodligen inte kommer klara sig.

Jag ber dig som läser det här att skriva under och dela den här insamlingen så mycket du kan.

255521838_930384677611094_73579947641032995_n.jpg

Genom att underteckna godkänner jag att Tara Talebsafa lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.