RÖSTA OM ATT NATURUM OCH KONSTHALL SKA VARA KVAR PÅ FALSTERBO STRANDBAD!

Kontakta namninsamlingens skapare

Nu går vi vidare till medborgaromröstning!

2020-11-11 22:07:22

Vi har nu beslutat att gå vidare eftersom Moderaterna och KD ensamma röstade nej till att behålla naturum och konsthall i bdugeten framåt. Vårt mål är att få igenom en medborgaromröstning i frågan. Vår förhoppning var att 2000 namnunderskrifter, kritik från stat och föreningar mfl skulle hjälpa Moderaterna i Vellinge att backa. Men icke. Vi vet också att man inom moderaterna inte är överens. Detta kan alltså få ett slut innan det går till omröstning.

Vi startar därför nästa fas i kampanjen och alla ni som signerat digitalt kommer därför behöva signera en blankett och fylla i personnummer som ni skickar eller lämnar till våra ombud. Vi ber er alla att ställa upp på detta. Vår sista strid inom naturkollektivet i Vellinge Kommun. Hjälp oss nu en sista gång så att vi vinner detta och får ny kraft i minst 50 år till. Då kan vi fortsätta med alla våra fria aktiviteter, alla våra naturvårdsinsatster och vårt värnande om natur och kulturmiljö.

Bli gärna medlem i vår nya Facebook-sida där vi samlas och informerar om läget.

Vi söker hjälp och stöd i arbetet.

Vi behöver redan nu komma i kontakt med ett tryckeri som kan tänka sig att trycka 4000 A4-papper till oss pro-bono. I naturens och kulturens tjänst. Även gula västar med vår nya logga. Ca 20 st.
Vi behöver ett antal ombud i kommunen som kan ställa upp och dela ut blanketter samt samla in. Dessa måste gå att låsa in...blanketterna då.
Vi behöver personer som vill hjälpa till att söka upp adresser till alla som signerat vår digitala namnlista och sedan dela ut blanketterna där. Ni får tex 100 namn var på en ort som passar er. Vi är redan ca 10 frivilliga.
Vi behöver hjälp med att sprida ordet. Men ska vi nå hela vägen fram så tänk igenom vad ni skulle kunna göra av ovan punkter.
Ingen fotobeskrivning tillgänglig.

Negativt besked i kommunfullmäktige

2020-11-09 21:24:38

Hej!

Frågan om nedläggningen av Naturum och konsthall kom upp till säryrkande via Miljöpartiet. KF Ordförande Anna Mannfalk (M) ville inte godkänna detta av olika skäl och frågade församlingen om dom godkände det. Moderaterna med sin majoritet röstade enhälligt nej och därmed kommer naturum och konsthall att avvecklas 2021.

Vi kommer nu diskutera nästa steg internt inom FNF och även med övriga föreningar. Vi är 1600 kommuninvånare som är beredda att folkomrösta i frågan men måste bli 1200 till. Vi tror att detta är möjligt men frågan måste hanteras i styrelsen i FNF.

Åter igen stort tack för att ni skrivit under och uppdatering kommer!

FNF

Falsterbonäsets Naturvårdsförening/FNF

Vi har nått 1 500 lokala underskrifter!

2020-11-07 18:19:26

Hej!

Ni får detta meddelande eftersom ni skrivit under på att säga JA till att låta Naturum och konsthall vara kvar på Strandbaden i Falsterbo. Stort tack för ert bidrag!

Vi har nu nått 1 500 lokala underskrifter på bara två veckor och det är en stor bedrift. Men vi kan bli fler och måste bli fler. Dela länken till namninsamlingen med alla ni känner i Vellinge kommun. Sprid ordet i affären, på gymmet eller på promenaden. Dela på Facebook eller ring 0702-211092 om du vill dela ut lappar eller bara få en affisch att sätta upp.

Stort tack för ert stöd! Stort tack till alla er som inte bor här men som ändå skriver under. Falsterbonäsets främsta signum är natur och kultur.

Under insamlingen kan ni läsa argumenten och varför vi skapat namninsamlingen. Ta gärna del av det igen.

Falsterbonäsets Naturvårdsförening

Länk att dela

Vill du hjälpa till!

2020-11-04 11:03:01

Hej!

Vi är flera som delar ut flygblad i brevlådor i kommunen men har svårt att hinna med och täcka alla områden. Vill du ta en promenad och stötta uppropet samtidigt? Du behöver en egen skrivare och tunt papper, gärna återvunnet. Filen kan laddas ner här https://drive.google.com/file/d/1J7CON5RA6WbbLJ7LLndj6BNBuawqnmdI/view?usp=sharing

OBS: Svara här via kommentar och berätta vilket område /gator du tänker täcka så det inte läggs dubbla lappar.

Eller ring på 0702-211092

Stort tack!

Falsterbonäsets Naturvårdsförening/FNF

Vi har nått 1000 lokala underskrifter!

2020-11-02 19:52:21

Hej!

Vi har nu nått 1000 lokala underskrifter på bara en vecka och det är en stor bedrift. Men vi måste bli fler. Dela länken till namninsamlingen med alla ni känner i Vellinge kommun. Sprid ordet i affären, på gymmet eller på promenaden. Med alla ni känner. Dela på Facebook och sätt en lapp på ert staket (lappen finns om ni mejlar info@falsterbonaset.se alt skickar meddelande till oss via vår facebook-sida).

Falsterbonäsets Naturvårdsförening

Länk att dela

Falsterbonäsets Naturvårdsförening/FNF

Rädda Naturum och konsthall på Falsterbo Strandbad - Över 600 underskrifter på 5 dagar!

2020-10-31 08:07:11

Hej!

Du får detta meddelande eftersom du skrivit under namninsamlingen där vi säger JA till Naturum och konsthall på Strandbaden i Falsterbo.

Vi har nu 650 underskrifter från folkbokförda i kommunen men vi måste bli fler och vi vet att vi är fler, många fler. Vi behöver därför din hjälp. Detta kan du göra!

- Dela insamlingen med alla du känner och som är bosatta i kommunen

- Sprid ordet till vänner och bekanta i kommunen

- Om någon du känner saknar e-mail eller dator tex så meddela oss för- efternamn och adress till info@falsterbonaset.se så registrerar vi personen anonymt. Det hjälper oss vid en ev folkomröstning nästa år.

Vill du diskutera fler initiativ för att nå ut till fler och/eller har frågor så ring 0702-211092

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.