Stoppa industri på Tegelbacksvägen i Ödeborg!!

Kontakta namninsamlingens skapare

Inget arrendeavtal tillsvidare!

2020-09-23 09:52:14

Följande har jag fått från kommunstyrelsens ordförande Tobias Bernhardsson:

Tack för ditt mail! Hann inte ringa dig tidigare, men jag har tagit del av din mailkonversation och även under veckan haft kontakt med vår samhällsutvecklingsavd. kring ärendet. Då vi politiskt har för avsikt att ta upp en dialog kring hur vi framöver vill använda detta område kommer det inte att bli aktuellt med något arrendeavtal tillsvidare.    Du är välkommen att höra av dig om du har mer input kring hur vi kan utveckla detta område i synnerhet och Ödeborgs samhälle i allmänhet. Kommunen planerar att gå över och uppdatera gamla detaljplaner för våra orter. Detta är ett arbete som kräver resurser både form av tid och ekonomi, men är likväl ett viktigt arbete som vi avser att prioritera upp de kommande åren framöver.

Så hör gärna av er till kommunen kring utvecklingen av området och Ödeborg.

Tack till alla så här långt som har deltagit i namninsammlingen och hjälpt till att sprida budskapet.

Sören Uhlig

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.