Stoppa nedskärningen av bassängtider för Simrishamns föreningar – simning är livsviktigt för alla!

Kontakta namninsamlingens skapare

Senaste nytt om de neddragna simtiderna i Korsavadshallen

2020-10-12 12:28:49

Till alla som skrivit på namninsamlingen:
Vi vill uppdatera er kring de neddragna simtiderna i Korsavadshallen.

Bakgrunden till att timmarna dragits ner är att kommunen vill utöka öppettiderna för allmänheten samt ge timmar åt övriga föreningar som ex vattengympa. Något vi i styrelsen givetvis ställer oss bakom. Vi hade dock hoppats på att hitta lösningar där man både erbjöd generösa öppettider för allmänheten samtidigt som barn, unga och vuxna skulle kunna få behålla en kvalitativ simundervisning / simträning på rimliga tider.

Efter möte med ansvariga tjänstemän samt politiker måste vi tyvärr meddela att vi INTE kommer få tillbaka några timmar säsongen HT20/VT21. Vi har också försökt lyfta frågan politiskt inom Kultur- och Fritidsnämnden som tyvärr valde att inte ta upp frågan alls under ordinarie möte, något vi är otroligt besvikna över.

Vi vill tacka för det stöd och engagemang kring ungas fritid, idrott och välmående ni alla visat! Fortsätt gärna uppvakta våra politiker och tjänstemän i frågan om tillgång och möjlighet till en aktiv fritid. Nu blickar vi framåt för att lyfta klubben och vår verksamhet!
Vill du fortsätta stötta klubben kan du bidra genom att bli stödmedlem eller kanske köpa en julklapp från kommande klubbförsäljningar.

Med vänlig hälsning,
Österlen Sims styrelse

Föreningen Österlen Sim

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.