Stöd Laura och Ernst arrendator av Mossbystrands kiosk

Kontakta namninsamlingens skapare

Nu lämnas namninsamlingen in till kommundirektör, näringslivsstrateg och politiker.

2020-08-07 11:50:42

Namninsamling gällande hantering av uppsägning avtal Mossbystrands kiosk, arrendator Laura och Ernst Persson

Här har ni i skrivande stund 922 fantastiska människor, medborgare i Skurups kommun och besökare utifrån som har engagerat sig i hur kommunen/tjänstemän/politiker behandlar småföretagare. Laura och Ernst driver Mossbystrands kiosk i 14 år och sköter sin verksamhet fint, med då de sägs upp görs det med en veckas varsel.

Du som företagare har följt avtalet och gjort mycket utöver för att skapa, trivsel och ge service för kommunens medborgare och besökare. Du är ansiktet utåt för kommunen, du gör det med stolthet för din kommun, för ditt företagande och för att du är den du är. Det har skapats en genuin mötesplats vid kiosken där du från tidig morgon till så länge det finns besökare kan träffas och på ett enkelt och okomplicerat sätt kan umgås. Laura och Ernst är i verkligheten och driver sitt företag, de ser vad som behövs och lägger otroligt många timmar på sitt livsverk.

Avtal går ut, men det finns olika vägar att hantera det på. Om man från kommunen/tjänstemän/politiker har visioner/utveckling/planer för sydkusten bör man informera och göra sina medborgare, företagare som berörs delaktiga genom att visionen förklaras och förankras. Vad är kommunens vision? Hur ser planen ut? Vilka strategier finns? Vilka är målen? Vem arbetar med detta? Vilka ekonomiska resurser finns? Vad säger Länsstyrelsen? Vad tycker kommunens medborgare? Laura och Ernst sökte om bygglov och fick nej. Nu vill kommunen/tjänstemän/politiker utveckla. Vilken intressent kan få bygglov nu? Det är många frågor och inga svar.   Jag gör inte det här för att vinna eller veta bäst.

Jag gör det här för Skurups kommun är fantastisk på många sätt och alla förtjänar att behandlas med respekt, företagare, medborgare, barn, unga, medelålders, gamla - alla! Det finns inga dolda agendor i att göra ett bra jobb, att utveckla och driva sin verksamhet framåt och samtidigt vara en god medmänniska.

2020-08-07   Susanna Kristersson

Susanna

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.